Wydanie decyzji o warunkach zabudowy
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydanie decyzji o warunkach zabudowy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-12-22 11:58:45 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Osoba kontaktowa
Dorota Perzanowska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Jonkowo, 11-042 Jonkowo, ul. Klonowa 2, pok. 11
Telefon kontaktowy
89 670 69 33
Adres e-mail
Sposób załatwienia
Przyjęcie wniosku, sporządzenie projektu decyzji przez urbanistę, zawiadomienie stron postępowania, dokonanie uzgodnień, przygotowanie decyzji.
Termin załatwienia
Jeden miesiąc od daty wpływu kompletnej dokumentacji do Urzędu Gminy. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej decyzja wydawana jest w terminie do dwóch miesięcy. Do wyżej wymienionego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organów.
Wymagane dokumenty:
- wniosek
- Kopia aktualnej mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku kopia mapy katastralnej w skali 1:500 lub 1:1000, obejmującej teren, którego wniosek dotyczy (2 egz. w tym 1 egz. z określeniem granic terenu objętego wnioskiem). Mapa powinna obejmować granice obszaru analizowanego wyznaczonego w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, nie mniejszej jednak niż 50 metrów
- Promesy dysponentów sieci infrastruktury technicznej – jeśli dotyczy
- Decyzja o lokalizacji zjazdu z drogi publicznej – jeśli dotyczy
- W przypadku rozbudowy, nadbudowy lub dobudowy – opracowanie graficzne obejmujące część istniejącą i projektowaną
- Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca działa przez pełnomocnika
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej - jeśli dotyczy
- Ostateczna decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji – jeśli dotyczy
Opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 598 zł, z opłaty zwlniony jest właściciel działki.
- Pełnomocnictwo, upoważnienie niezależnie od sprawy określonej w zgłoszeniu wymaga opłaty skarbowej - 17 zł
- Zwalnia się od opłaty skarbowej jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego, jeżeli dokonują zgłoszenia lub składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, osoby, które dokonując zgłoszenia lub składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Jonkowo w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi
Jeżeli wniosek/podanie nie czyni zadość wymaganiom, z mocy art. 64 KPA wzywa się wnoszącego podanie do usunięcia braków w terminie nie krótszym niż 7 dni z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1945 ze zm.)