Skarbnik
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Skarbnik
Akapit nr 1 - brak tytułu
Skarbnikiem jest p. Marzena Górska
Skarbnik — stanowisko z powołania. Powołanie na stanowisko Skarbnika należy do wyłącznej kompetencji Rady i następuje na wniosek Wójta.
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
- opracowanie projektów budżetu Gminy,
- kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
- opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
- prowadzenie rachunkowości budżetu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami:
- zorganizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów,
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
- nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez Referat Finansowy oraz jednostki i zakłady budżetowe.
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami:
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd,
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz opłaty zobowiązań.
- dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
- wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych spraw,
- wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu i jego zmian,
- następnej kontroli operacji stanowiących przedmiot księgowania,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta dotyczących prowadzenia rachunkowości a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
- opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza,
- czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
- ścisła współpraca z Sekretarzem Gminy w realizacji Regulaminu Kontroli Zarządczej,
- współdziałanie z Radą i jej komisjami,
- wykonywanie innych poleceń Wójta.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Jonkowo |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Arkadiusz Adamkiewicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-12-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Arkadiusz Adamkiewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-12-15 08:31:04 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-12-15 08:39:41 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-12-15 08:39:41 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5095 raz(y) |