ˆ

Skarbnik

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Skarbnik

Akapit nr 1 - brak tytułu

Skarbnikiem jest p. Marzena Górska
 
Skarbnik — stanowisko z powołania. Powołanie na stanowisko Skarbnika należy do wyłącznej kompetencji Rady i następuje na wniosek Wójta.
 
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
  1. opracowanie projektów budżetu Gminy,
  2. kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
  3. opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
  4. prowadzenie rachunkowości budżetu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami:
    1. zorganizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów,
    2. bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
    3. nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez Referat Finansowy oraz jednostki i zakłady budżetowe.
  5. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami:
    1. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
    2. zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd,
    3. przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
    4. zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz opłaty zobowiązań.
  6. dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
    1. wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych spraw,
    2. wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu i jego zmian,
    3. następnej kontroli operacji stanowiących przedmiot księgowania,
  7. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta dotyczących prowadzenia rachunkowości a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
  8. opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza,
  9. czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
  10. ścisła współpraca z Sekretarzem Gminy w realizacji Regulaminu Kontroli Zarządczej,
  11.  współdziałanie z Radą i jej komisjami,
  12. wykonywanie innych poleceń Wójta.
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Arkadiusz Adamkiewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-12-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Arkadiusz Adamkiewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-12-15 08:31:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-12-15 08:39:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-12-15 08:39:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3414 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »