Ogłoszenie - szczegóły
Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Inspektor ds. wymiaru i podatków
Miejsce pracy: Urząd Gminy Jonkowo
Wymiar etatu:
Ilość etatów:
Wydział: Referat Finansowy
Data udostępnienia: 2013-07-29
Ogłoszono dnia: 2013-07-29 przez Monika Serowiec
Termin składania dokumentów: 2013-08-08 00:00:00
Nr ogłoszenia: 2
Zlecający: Wójt Gminy Jonkowo
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie,
b) wykształcenie wyższe o profilu: ekonomia, finanse, rachunkowość,
c) staż pracy – 3 lata pracy w jednostce samorządu terytorialnego lub 1 rok pracy na podobnym stanowisku związanym z podatkami w jednostce samorządu terytorialnego.
d) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
e) nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) nieposzlakowana opinia,
g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku
Uwaga: Osoby, które nie spełniają wymagań niezbędnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
b. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość ustawy Ordynacja podatkowa,
b) znajomość ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym,
c) znajomość ustawy o opłacie skarbowej,
d) znajomość ustawy o finansach publicznych,
e) znajomość ustawy o rachunkowości,
f)znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
g) znajomość ustawy o dochodach JST,
h) znajomość ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
i) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
j) umiejętność obsługi urządzeń biurowych oraz znajomość obsługi komputera w zakresie systemu MS Office ( Word Exel),
k) umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu.
l) samodzielność, dokładność, rzetelność.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1.Orzecznictwo w I instancji w zakresie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, leśnego i podatku od nieruchomości oraz prowadzenie urządzeń w tym zakresie.
2.Prowadzenie spraw w zakresie:
- odwołań
- umorzeń
- odroczeń i rozłożenia na raty
- ulg inwestycyjnych
- ulg z tytułu nabycia gruntów
3.Prowadzenie dokumentacji:
- kart gospodarstw, nieruchomości i rejestrów wymiarowych
- rejestrów przypisów i odpisów
- deklaracji podatkowych w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych
- informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych
4.Pomoc publiczna dla przedsiębiorców
5.Pomoc publiczna w rolnictwie
6.Obsługa aplikacji SHRIMP-Uokik
7.Zakłady Pracy chronionej-wnioski do PFRON
8. Sporządzenie sprawozdawczości:
a) skutki udzielonych ulg przez gminę
b) Pomoc publiczna w rolnictwie
c) Utracone dochody z tytułu zwolnień od podatków : leśnego, rolnego i od nieruchomości dla podmiotów zwolnionych
9. Kontrole podatkowa w zakresie rzetelności składanych deklaracji podatkowych od osób prawnych i informacji osób fizycznych.
10. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie:
- wysokości stawek podatku od nieruchomości
- wysokości stawek podatku rolnego
- zwolnień w ramach pomocy publicznej dla przedsiębiorców
- poboru niektórych opłat lokalnych w drodze inkasa
- ustalenia wzorów deklaracji
11.Wydawanie zaświadczeń:
- o stanie majątkowym
- o podleganiu ubezpieczeniu społecznym rolników
- o udzielonej pomocy de mini mis
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- miejsce: Urząd Gminy Jonkowo ul. Klonowa 2,
- wymiar czasu pracy: pełny etat,
- pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, z tym, że w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym – na czas określony do 6 miesięcy.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
V. Wymagane dokumenty:
a) życiorys (CV),
b) list motywacyjny,
c) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz z kserokopią świadectw pracy, a dodatkowo - w przypadku trwania zatrudnienia – dokumentu poświadczającego zatrudnienie (zaświadczenie o zatrudnieniu lub ksero umowy o pracę),
d) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (świadectwa, dyplomy lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
e) kserokopie innych dodatkowych dokumentów świadczących o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i przebiegu pracy zawodowej,
f) kserokopia dowodu osobistego,
g) zaświadczenie kandydata o stanie zdrowia
h) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
i) zapytanie o karalność z Krajowego Rejestru Karnego lub oświadczenie, iż osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć oryginał zapytania o karalność z Krajowego Rejestru Karnego.
j) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 z późn.zm.).
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach z podanym adresem zwrotnym:
- osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Jonkowie, ul. Klonowa 2, (w godzinach pracy tj. poniedziałek 7 00 – 16 00 , wtorek-środa7 00 - 15 00 , piątek 7 00 - 14 00)
- lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Jonkowie ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo
z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko inspektor ds. wymiaru i podatków, Nr oferty: OG.2110.2.2013” w terminie do dnia 8 sierpnia 2013 r.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy w Jonkowie po wyżej określonym terminie (liczy się data wpływu) nie będą rozpatrywane, nie odebrane w ciągu 30 dni zostaną komisyjnie zniszczone. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Jonkowo (www.biptest.warmia.mazury.pl/jonkowo_gmina_wiejska/) w zakładce „ogłoszenia o naborze” oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy w Jonkowie, ul. Klonowa 2.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być własnoręcznie podpisane i opatrzone klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn.zm.) oraz ustawą z 21.11.2008r. o pracownikach samorządowych
(Dz.U. z 2008r. Nr 223, poz .1458 z późn.zm.).
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 89 512 92 37 wew. 35.