ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Jonkowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

DECYZJA

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2024-02-05 13:15:46 przez Administrator Systemu, informacja należąca do archiwum

Akapit nr - brak tytułu


Jonkowo, dnia 05.02.2024 r.
Znak sprawy: GD.6220.40.2023.S

DECYZJA

Na podstawie art. 71, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 i art. 85 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775) i § 3 ust. 1 pkt 62 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem”, po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez pełnomocnika Mirosława Piotrowskiego, w imieniu Inwestora - Gminy Jonkowo, ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na: „Przebudowie drogi wewnętrznej gminnej — ul. Koralowa w Jonkowie”, po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Elblągu

orzekam:

l . Stwierdzić brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko.
2. Określić na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia konieczność podjęcia następujących działań:
a) Zaplecze budowy i bazę sprzętową zlokalizować na uszczelnionym podłożu. Wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz.
b) Wyposażyć teren przedsięwzięcia - plac budowy w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów).
c) W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu zapewnić sprawne jego zebranie i usunięcie przez uprawniony podmiot.
d) Należy używać wyłącznie sprawny technicznie sprzęt i monitorować ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów.
e) Zabiegi związane z naprawami, tankowaniem, wymianą oleju środków transportu, maszyn należy wykonywać - w miejscach do tego odpowiednio przystosowanych, zabezpieczonych przed przedostaniem się zanieczyszczeń do środowiska gruntowo-wodnego i wód powierzchniowych.
f) W czasie budowy wyznaczyć miejsca do przechowywania materiałów budowlanych w taki sposób aby nie zanieczyścić wód i powierzchni ziemi.
g) Paliwa potrzebne w trakcie budowy przechowywać w szczelnych pojemnikach spełniających wymagania przeciwpożarowe i ochrony środowiska.
h) Ścieki socjalno-bytowe z terenu przedsięwzięcia gromadzić w przenośnych kabinach sanitarnych i zapewnić ich sukcesywny wywóz do oczyszczalni.
i) Zapewnić właściwe gospodarowanie odpadami wytwarzanymi w czasie realizacji przedsięwzięcia, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie.
j) Zabezpieczyć wykopy przed możliwym przedostaniem się do nich zanieczyszczeń wypłukiwanych z materiałów stosowanych do budowy.
k) Wody odpadowo-roztopowe z planowanego odcinka drogi przed odprowadzeniem do odbiornika należy podczyścić z zawiesin i substancji ropopochodnych.
l) Odprowadzanie wód opadowych i roztopowych do wód powierzchniowych nie może powodować pogarszania ich parametrów biologicznych, hydromorfologicznych i fizykochemicznych oraz zmiany natężenia i kierunku przepływu wody w cieku.

UZASADNIENIE

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Przebudowie drogi wewnętrznej gminnej — ul. Koralowa w Jonkowie”, z dnia 27.10.2023 r. (data wpływu 27.10.2023 r.), złożył pełnomocnik Mirosław Piotrowski w imieniu Inwestora - Gminy Jonkowo, ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo. Do wniosku dołączono odpowiednie załączniki wymienione w art. 74 ust. 1 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.).
Przedmiotowe przedsięwzięcie zakwalifikowano zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 62 (drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 lub obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg lub obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.) do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których może być wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko. W ramach inwestycji planuje się wykonanie nawierzchni bitumicznej na odcinku ul. Koralowej o długości ok. 1140 m. Ponadto projektowana jest kanalizacja deszczowa w celu odprowadzenia wód deszczowych z powierzchni drogi do istniejącego rowu. Całkowita długość kanalizacji deszczowej wyniesie 812 m.
Realizację przedmiotowej inwestycji przewidziano na działkach nr: 198/8, 198/3, 196/60, 196/65, 196/56, 196/44, 196/33, 196/21, 196/66, 196/2, 196/45, 9/13, 195/8, obręb 0006 Jonkowo. Zakres przewidzianej do realizacji inwestycji obejmuje:
-wykonanie wykopów,
- wykonanie nasypów,
-korytowanie,
-wykonanie podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/31,5;
-wykonanie nawierzchni bitumicznej nawierzchni ulicy, sięgaczy i zjazdów
-wykonanie nawierzchni poboczy z kruszywa,
-budowa kanalizacji deszczowej (wraz z separatorem koalescencyjnym);
-wykonanie ścieku wzdłuż krawędzi ulicy Koralowej;
-roboty wykończeniowe i porządkowe.
Teren po zakończeniu budowy zostanie uporządkowany.

    Po przeanalizowaniu karty informacyjnej przedsięwzięcia Wójt Gminy Jonkowo pismem z dnia 09.11.2023 r. znak GD.6220.40.2023.S wystąpił do organów opiniujących: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Zarządu Zlewni w Elblągu oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
   Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarządu Zlewni w Elblągu w toku prowadzonego postępowania pismem znak GD.ZZŚ.2.4901.157.2023.MK z dnia 24.11.2023 r.,(data wpływu 29.11.2023 r.)., za pośrednictwem Wójta Gminy Jonkowo wezwał Inwestora do złożenia dodatkowych wyjaśnień/uzupełnień do karty informacyjnej przedsięwzięcia. Odpowiedź na wezwanie wpłynęła dnia 04.12.2023 r. Ponadto dnia 11.12.2023 r. wpłynęły dodatkowe wyjaśnienia. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarządu Zlewni w Elblągu w opinii znak: GD.ZZŚ.2.4901.157.2023.MK z dnia 12.12.2023 r. (data wpływu 18.12.2023 r.) nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w postanowieniu znak: WOOŚ.4220.509.2023.JC, z dnia 27.11.2023 r. (data wpływu 27.11.2023 r.) wyraził opinię, że dla planowanej inwestycji nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie w opinii znak: ZNS.9022.2.87.2023.MG z dnia 22.11.2023 r. (data wpływu 24.11.2023 r.) wyraził opinię, że dla w/w przedsięwzięcia nie zachodzi potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu.
Inwestycja polegać będzie na przebudowie wewnętrznej drogi gminnej ul. Koralowa w Jonkowie. Planowane jest wykonanie nawierzchni utwardzonej bitumicznej.
Przyjęto następujące podstawowe parametry odcinka ul. Koralowej -kategoria drogi — wewnętrzna; - klasa drogi — D; szerokość jezdni - 3,50 m; - przekrój bez krawężnikowy; pobocza gruntowe o szerokości - 0,75 m; - kategoria ruchu - KR2. Kanalizacja deszczowa została zaprojektowana z rur kanałowych PVC litych SN8 kielichowych łączonych na uszczelki gumowe o średnicach Dn 200 do Dn 500 mm.
Ulica Koralowa i sięgacze stanowi obsługę komunikacyjną osiedla mieszkaniowego, trasa ulicy (obecnie gruntowej) przebiega po działkach stanowiących wyznaczony pas drogowy. Przebieg planowanej ulicy oraz dochodzących do niej sięgaczy jest zgodny ze stanem obecnie istniejącym.
W ramach przedsięwzięcia planowane jest wykonanie: wykopów, nasypów, korytowania drogi, warstw konstrukcyjnych i nawierzchniowych ulicy, sięgaczy i zjazdów, nawierzchni poboczy z kruszywa, kanalizacji deszczowej i ścieku wzdłuż krawędzi ulicy Koralowej. Po zakończeniu budowy teren inwestycji zostanie uporządkowany. Planowana do budowy kanalizacja deszczowa o całkowitej długości 812 m będzie odprowadzać wody opadowe do istniejącego rowu.
Według zapisów karty informacyjnej przedsięwzięcia oraz jej uzupełnienia m.in. wynika, iż zaplecze budowy oraz baza materiałowo sprzętowa będzie zlokalizowana w pobliżu budowy poza obszarami leśnymi i zabudowanymi oraz poza terenami znajdującymi się w pobliżu rzek, dolin rzecznych, cieków wodnych, jezior oraz obszarów podmokłych. Po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia, teren robót i teren zaplecza budowy zostanie uporządkowany oraz przywrócony do stanu najbardziej zbliżonego do stanu pierwotnego.
W fazie budowy obiektu zostanie zużyte paliwo do napędu maszyn budowlanych, koparek i spychaczy oraz innych pojazdów. Reszta maszyn budowlanych będzie zasilana z sieci elektrycznej doprowadzonej na plac budowy. Także obiekty zaplecza będą ogrzewane elektrycznie. Stała kontrola sprzętu wykorzystywanego podczas prowadzonych prac oraz niezwłoczne usuwanie zaistniałych potencjalnych awarii zabezpieczy teren przed zanieczyszczeniami substancjami ropopochodnymi. Tankowanie maszyn i urządzeń pracujących przy realizacji przedsięwzięcia prowadzone będzie w specjalnie wyznaczonym na ten cel miejscu na placu budowy. Miejsce serwisowania, tankowania i postoju ciężkiego sprzętu, składowania materiałów budowlanych, a także innych miejsc gdzie występuje potencjalne zagrożenie skażeniem substancjami ropopochodnymi będzie odpowiednio zabezpieczone przed możliwością wycieków i skażenia środowiska. Plac budowy wyposażony zostanie w środki do neutralizacji rozlanych substancji ropopochodnych, w przypadku awaryjnego zanieczyszczenia gruntu substancjami ropopochodnymi, zanieczyszczony grunt należy niezwłocznie usunąć i przekazać do utylizacji podmiotowi posiadającemu stosowne uprawnienia w tym zakresie.
Zużycie wody w czasie budowy będzie minimalne, tylko na potrzeby socjalne i w bardzo niewielkim stopniu na cele technologiczne. Woda używa się do walców zagęszczających podłoże pod nawierzchnię drogi i podbudowy z kruszywa. Masy betonowe będą przygotowywane poza placem budowy, także kruszywa i cement do mas betonowych będą przygotowywane poza placem budowy i dowiezione jako gotowa masa na plac budowy. Pozyskane w toku budowy masy ziemne w miarę możliwości zostaną wykorzystane na miejscu do kształtowania terenu, a humusu do kształtowania terenów zielonych. Źródłem poboru wody na etapie realizacji przedsięwzięcia będzie woda dowożona przez wykonawcę robót beczkowozami.
Wody opadowe z nawierzchni ulicy w ilości 428,45 dm 3/s odprowadzone zostaną do rowu S poprzez kanalizację deszczową. Według zapisów uzupełnienia rów S posiada wymiary i zdolności retencyjne umożliwiające odprowadzenie wskazanej ilości wód, nie powodując ryzyka wystąpienia lokalnych podtopień. Wody opadowe podczyszczone będą w separatorze koalescencyjnym. Rów S jest odbiornikiem całej zlewni ulicy Koralowej. Prognozuje się, że w standardowych warunkach eksploatacji przedmiotowej drogi osiedlowej stężenia węglowodorów ropopochodnych i zawiesiny ogólnej w wodach opadowych i spływowych z drogi będą znacznie niższe od dopuszczalnych i nie będą stanowić nadmiernego zagrożenia dla środowiska gruntowo-wodnego. Nie przewiduje się oddziaływań skumulowanych planowanego przedsięwzięcia z innymi przedsięwzięciami.
Zaplecze budowy wyposażone będzie w przenośne sanitariaty typu toi-toi. Scieki bytowe z zaplecza budowy gromadzone w bezodpływowych toaletach przenośnych, będą na bieżąco odbierane przez uprawniony do tego podmiot, posiadający wymagane zezwolenia.
Odpady powstałe w trakcie realizacji będą magazynowane zgodnie z wymogami Ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587). Odpady niebezpieczne należy magazynować w zamkniętych, szczelnych kontenerach, tak aby zapobiec możliwości dostania się wód opadowych. Zgromadzone odpady będą wywożone i unieszkodliwiane przez uprawnione podmioty.
W okresie realizacji przedsięwzięcia wystąpią uciążliwości związane z emisją substancji zanieczyszczających z procesu spalania paliw w silnikach spalinowych pojazdów i maszyn budowlanych.. Oddziaływanie na etapie prac budowlanych będzie miało charakter chwilowy i odwracalny. Transport materiałów sypkich odbywać się będzie przy użyciu pojazdów ciężarowych odpowiednio do tego celu przystosowanych. Skrzynie ładunkowe na czas transportu materiałów przykrywanie powinny być plandekami. Emisja substancji zanieczyszczających w okresie realizacji przedsięwzięcia będzie miała charakter krótkoterminowy i nie spowoduje istotnych bądź długotrwałych zmian w środowisku.
W celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń do powietrza na etapie przebudowy drogi przewiduje się zabezpieczenie materiałów budowlanych poprzez: przechowywanie materiałów sypkich w szczelnych workach (cement, wapno, itp.), w pomieszczeniach tymczasowych magazynów (materiały drobne: sanitarne, elektryczne sprzęt ochrony, BHP, itp.) lub na podłożu utwardzonym i ogrodzonym (elementy betonowe jak krawężniki, płyty drogowe, kręgi betonowe, pokrywy studzienek, włazy żeliwne, rury plastikowe, stalowe oraz w hałdach piasek, żwir itp.).
Na wielkość uciążliwości akustycznej wpływ będzie mieć czas realizacji procesu inwestycyjnego i ilość pracujących maszyn i urządzeń. W celu zminimalizowania powyższych uciążliwości Inwestor przewidział szereg działań m.in.: używanie sprzętu w dobrym stanie technicznym, prowadzenie robót budowlanych wyłącznie w porze dziennej (w godz. 6.00 - 22.00). Przewiduje się, że zasięg uciążliwości powodowanych w fazie realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia ograniczy się do najbliższego otoczenia, a emisja substancji zanieczyszczających oraz hałasu będzie miała charakter krótkoterminowy i ustanie wraz z zakończeniem prac budowlanych.
Inwestycja będzie związana z niewielką emisja gazów cieplarnianych do atmosfery, pochodzących ze spalin poruszających się pojazdów. Przedsięwzięcie nie będzie generowało znaczącej emisji zanieczyszczeń komunikacyjnych wpływających na zmiany klimatyczne. Inwestycja zarówno na etapie realizacji jak i późniejszej eksploatacji ma charakter lokalny.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie obszaru dorzecza Wisły - region wodny Dolnej Wisły, w zlewni jednolitej części wód powierzchniowych rzecznych:- kod: PLRW200009562990 nazwie Giłwa.
JCWP posiada status naturalnej części wód i jest monitorowana. Stan tych wód oceniony został jako zły, zaś ocena ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych określona jest jako zagrożona. Dla analizowanej JCWP wprowadzono derogację czasową, na podstawie której osiągnięcie celów środowiskowych: — dobry stan ekologiczny; zapewnienie drożności cieku według wymagań gatunków chronionych, — dobry stan chemiczny: może nastąpić do 2027r.; substancje priorytetowe wprowadzone dyrektywą 2013/39/UE — do 2039 r. Przedłużono termin osiągnięcia celu środowiskowego ze względu na warunki naturalne a w odniesieniu do substancji priorytetowych wprowadzonych dyrektywą 2013/39/UE — brak możliwości technicznych (w tym: niewystarczające dane na temat źródeł zanieczyszczenia).
Planowane przedsięwzięcie znajduje się w obszarze jednolitej części wód podziemnych — kod: PLGW200019, która charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym oraz dobrym stanem chemicznym. Jest ona monitorowana, a ocena ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych określona jest jako niezagrożona. Celem środowiskowym JCWPd jest osiągnięcie i utrzymanie dobrego stanu ilościowego i dobrego stanu chemicznego tych wód.
W w/w JCW znajdują się również obszary chronione przeznaczone do ochrony siedlisk i gatunków, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1336 ze zm.), dla których utrzymanie i poprawa stanu wód jest ważnym czynnikiem w ich ochronie. Przedsięwzięcie nie jest zlokalizowana w takim obszarze.
W obszarze realizacji przedsięwzięcia ani w jego strefie oddziaływania nie występują obszary wodnobłotne, ujścia rzek. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza zasięgiem stref ochronnych ujęć wód, obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych oraz obszarów przylegających do jezior. Teren planowanego przedsięwzięcia nie znajduje się w obszarze szczególnego zagrożenia powodzią. Analizowany teren położony jest częściowo w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 213 Olsztyn. Według danych tut. organu w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia znajduje się rów oraz wg MPHP w obszarze realizacji przedsięwzięcia (dz. nr 196/65) ciek wyróżniony Dopływ z Jonkowa.
Według zapisów uzupełnienia w obrębie cieku nie przewiduje się żadnych prac.
W trakcie realizacji i eksploatacji inwestycji, środowisko gruntowo-wodne i wód powierzchniowych będzie właściwie chronione przed jej potencjalnym wpływem, jak również nie będzie negatywnego oddziaływania na jednolite części wód podziemnych i powierzchniowych wyodrębnionych na mocy Ramowej Dyrektywy Wodnej.
Po przeanalizowaniu załączonej do wniosku karty informacyjnej przedsięwzięcia, uwzględniając charakter, skalę i lokalizację przedsięwzięcia oraz planowane rozwiązania techniczne chroniące środowisko, nie przewiduje się negatywnego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na stan jednolitych części wód oraz na realizację celów środowiskowych, określonych dla nich w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły”, przyjętym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 4 listopada 2022r. (Dz.U. z 2023r. poz. 300).
Inwestycja nie jest zlokalizowana na obszarach objętych ochroną przyrody, natomiast w odległości ok. 1 km znajduje się Natura 2000 - Warmińskie Buczyny PLH280033. Biorąc pod uwagę zakres, wielkość i skalę przedsięwzięcia, nie przewiduje się negatywnego wpływu na gatunki, dla których obszar ten wyznaczono i ich siedliska oraz na integralność obszarów Natura 2000.
Na obszarze przeznaczonym pod realizację przedmiotowego przedsięwzięcia, ani w jego otoczeniu nie występują cenne siedliska przyrodnicze oraz chronione gatunki roślin, zwierząt i grzybów. Teren inwestycji znajduje się poza granicami głównych korytarzy ekologicznych. Z uwagi na charakter i lokalizację inwestycji, nie będzie ona ograniczać migracji zwierząt.
Przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na: obszarach wybrzeży i środowiska morskiego, obszarach górskich lub leśnych, wodno-błotnych, innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych ,siedliskach łęgowych i ujściach rzek. Obszarach przylegających do jezior, strefach ochronnych ujęć wód, obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych, obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub architektoniczne, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej.
W związku z realizacją planowanego przedsięwzięcia nie przewiduje się możliwości wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej. Z uwagi na skalę i zakres planowanego przedsięwzięcia oddziaływania będą miały zasięg lokalny, bez ryzyka transgranicznych oddziaływań na środowisko.
Po przeanalizowaniu załączonej karty informacyjnej przedsięwzięcia oraz uwzględnieniu łącznych uwarunkowań określonych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, a w szczególności rodzaju, charakteru, usytuowania projektowanej inwestycji oraz skali możliwego jej oddziaływania na środowisko stwierdzono, że dla planowanego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Mając powyższe na uwadze postanowiono jak w sentencji
.
Pouczenie

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości jej zaskarżenia do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postepowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postepowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy,a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie 14 dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do wyjaśnienia sprawy.
Załączniki:
1.Charakterystyka przedsięwzięcia
Otrzymują:
1.strony postępowania wg wykazu zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) poinformowane zostały przez obwieszczenie.
2.Pełnomocnik Gminy Jonkowo-Mirosław Piotrowski
3.a/a
Do wiadomości:
1.Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie.
2.Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie.
3.Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Dyrektor Zarządu Zlewni w Elblągu.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony