ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Jonkowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Regulamin organizacyjny

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-09-19 09:46:17 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Regulamin organizacyjny

Regulamin Organizacyjny

Urzędu Gminy Jonkowo 

Część I

Postanowienia ogólne 

§ 1 

Niniejszy regulamin określa organizację wewnętrzną, zadania oraz zasady pracy Urzędu Gminy Jonkowo zwanego dalej ,,Urzędem” 

§ 2

Urząd Gminy Jonkowo stanowi jednostkę organizacyjną Gminy Jonkowo, przy pomocy której Wójt wykonuje swoje zadania.

§ 3

1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt Gminy. Wykonuje on uprawnienia  zwierzchnika służbowego w stosunku do wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

2. Wójt kieruje Urzędem przy pomocy Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy w ramach dokonanego podziału zadań.

3. Wójta w razie jego nieobecności zastępuje Sekretarz Gminy. 

§ 4

Zakres obowiązków poszczególnych pracowników określony jest w zakresach czynności.

§ 5

1. Wójt jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy  oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez:

a) właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj.: Wójta, Sekretarza i Skarbnika,

b) prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,

c) ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,

d) stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie  preferującej  faktyczne kwalifikacje i kompetencje,

e) właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.

2.   Ponadto Wójt:

1)  kieruje bieżącymi sprawami Gminy,

2)  reprezentuje Gminę na zewnątrz,

3)  wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,

4) składa jednoosobowo oświadczenie  woli związane  z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy,

5) prowadzi gospodarkę finansową Gminy,

6) ogłasza uchwały Rady Gminy w tym uchwały budżetowe i sprawozdania                   z wykonania  budżetu oraz przedkłada uchwały  Wojewodzie i Regionalnej Izbie  Obrachunkowej,

7) odpowiada za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem  oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie,

8) koordynuje działalność służb użyteczności publicznej,

9) załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz  interpelacje radnych,

10) nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi oraz je rozwiązuje,

11) podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,

12) wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Wójta przepisami prawa oraz uchwałami Rady. 

 

 

§ 6

1. Sekretarz Gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz zabezpiecza prawidłową organizację pracy bieżącej w Urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami.

2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

1) zapewnienie zgodności wydanych decyzji i działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,

2) koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki i samodzielne stanowiska pracy,

3) organizowanie współdziałania z  jednostkami organizacyjnymi Gminy,

4) inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,

5) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy,

6) nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli,

7) adaptacja zawodowa nowozatrudnionych pracowników samorządowych,

8) przestrzeganie dyscypliny pracy w Urzędzie,

9) przestrzeganie przez pracowników Urzędu przepisów ustawy o pracownikach samorządowych oraz kodeksu postępowania administracyjnego,

10) podejmowanie działań na rzecz poprawy stanu technicznego środków pracy  w Urzędzie

11)  zapewnienie prawidłowego funkcjonowania obsługi kancelaryjnej Urzędu, obiegu dokumentów i przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami i stanowiskami pracy w Urzędzie,

12) przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej przez pracowników Urzędu,

13) przeprowadzanie kontroli wewnętrznych w zakresie nadzorowanych spraw oraz koordynowanie kontroli zewnętrznych,

14) przestrzeganie zasad określonych w Regulaminie Urzędu oraz innych wewnętrznych aktach prawnych Wójta,

15) gospodarka etatami oraz funduszem płac,

16) wnioskowanie w sprawach karania, wyróżniania i nagradzania pracowników

17) utrzymanie bieżącego kontaktu z pracownikami Urzędu w sprawach:

a)     warunków pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy,

b)     ochrony zdrowia pracowników i wypoczynku,

c)      świadczeń socjalnych,

d)     podwyższania kwalifikacji zawodowych.

18)opracowywanie projektów zakresów czynności stanowisk pracy (za      wyjątkiem stanowisk pracy podporządkowanych Skarbnikowi),

19)rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami na tle realizacji zadań Urzędu,

20)wykonywanie innych poleceń Wójta. 

§ 7

Do zadań Skarbnika Gminy – głównego księgowego budżetu należy w szczególności:

1) opracowywanie projektów budżetu Gminy,

2) kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,

3) opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu

4) prowadzenie rachunkowości budżetu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami:

a) zorganizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania         i kontroli dokumentów,

b) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej,

c) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez Referat Finansowo – Budżetowy oraz jednostki i zakłady budżetowe.

5) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami:

a) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

b) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd,

c) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,

d)zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz opłaty zobowiązań.

6) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:

a) wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych spraw,

b) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu  i jego zmian,

c) następnej kontroli operacji stanowiących przedmiot księgowania ,

7) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta dotyczących prowadzenia rachunkowości a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,

8) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza,

9) wykonywanie innych poleceń Wójta.

  

Część II

Organizacja Urzędu

§ 7

1. W skład  Urzędu wchodzą następujące referaty i samodzielne stanowiska pracy, które przy oznakowaniu akt używają następujących symboli:

 

 

1)

Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych

,,OG”

2)

Referat Finansów i Podatków

,,F”

3)

Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji, Środków Pomocowych i Ochrony Środowiska

,,GK”

4)

Urząd Stanu Cywilnego

,,USC”

 

 

 2. Jednostki organizacyjne wymienione w ust.1 podlegają bezpośrednio:

 

 

1)

Wójtowi

Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji, Środków Pomocowych i Ochrony Środowiska, Urząd Stanu Cywilnego

2)

Sekretarzowi Gminy

 Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych

 

3)

Skarbnikowi Gminy

Referat Finansów i Podatków

 

§ 8

1. W referatach wymienionych w § 7 ust.1 tworzy się stanowiska pracy określone w Załączniku Nr 1 do niniejszego regulaminu.

2. Zaszeregowań pracowników na poszczególne stanowiska pracy dokonuje Wójt zgodnie z tabelą stanowisk i zaszeregowań pracowników samorządowych.

  

Część III

Zakres działania Urzędu

  

§ 10

Referaty Urzędu realizują następujące zadania wspólne:

1) opracowują propozycje i przedkładają niezbędne dane do sporządzonych  w Urzędzie projektów planów i programów dotyczących problematyki społeczno – gospodarczej Gminy,

2) zapewniają pełną i terminową realizację zadań wynikających z uchwalonego budżetu Gminy oraz planów i programów o których mowa w pkt 1,

3) organizują wykonanie zadań  określonych dla ogniw samorządu terytorialnego  w aktach prawnych naczelnych i centralnych organów władzy i administracji państwowej oraz uchwał i zaleceń ponadgminnych organów samorządowych,

4) przygotowują projekty uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady Gminy,

5) prowadzą sprawy związane z ewidencją i gospodarką rodzajową składników majątkowych gminnego mienia komunalnego, stosownie do zakresu swojego działania,

6) realizują zadania wynikające z uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta oraz opracowują sprawozdania z ich wykonania,

7) udzielają radnym żądanych informacji oraz umożliwiają im wgląd w sprawy, którymi się zajmują,

8) prowadzą postępowanie administracyjne i przygotowują projekt decyzji   w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,

9) prowadzą postępowanie egzekucyjne w zakresie egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym wynikających z realizacji zadań własnych lub zleconych

10) rozpatrują skierowane do Wójta interpelacje i wnioski radnych, komisji oraz przygotowują propozycje ich załatwiania,

11) zapewniają merytoryczną pomoc właściwym dla zakresu swojego działania komisjom Rady Gminy.

12) prowadzą kontrolę w ustalonym przez Wójta zakresie podmiotowo –przedmiotowym,

13) rejestrują skargi, wnioski, listy i podania obywateli wniesione do Wójta  i Urzędu, badają ich zasadność i w obowiązujących terminach przygotowują  projekty odpowiedzi o sposobie ich załatwienia

14)prowadzą obowiązującą na podstawie przepisów szczególnych sprawozdawczość statystyczną,

15) udostępnianie informacji o danych osobowych z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów na pisemny wniosek strony uprawnionej do uzyskania takich danych

16)udostępnianie informacji o danych osobowych kierownikom Referatów i osobom zajmującym samodzielne stanowisko pracy w Urzędzie  na ich ustny wniosek dla osiągnięcia celów postępowań wymienionych w pkt 8) i 9) oraz innych postępowań przewidzianych w przepisach prawa.

 

§ 11

Poszczególne jednostki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy Urzędu  realizują następujące zadania szczegółowe:

I.  Do Referatu Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Społecznych należą następujące sprawy:

1) Prowadzenie zbioru przepisów gminnych powszechnie obowiązujących i udostępnianie ich do powszechnego wglądu obywateli.

2)Ogłaszanie (plakatowanie) przepisów gminnych wydanych przez Radę Gminy

3) Koordynowanie działań jednostek organizacyjnych w sprawach związanych z wykonaniem uchwał Rady Gminy.

4) Dopilnowanie terminowego przygotowania przez właściwe jednostki organizacyjne i pracowników materiałów na sesje Rady Gminy.

5)

« powrót do poprzedniej strony