ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Jonkowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Tekst łatwy do czytania ETR

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tekst łatwy do czytania ETR

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2021-07-06 11:22:16 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

Informacja o Urzędzie Gminy Jonkowo w języku łatwym do czytania - ETR Logo: głowa nad otwartą książką i podniesiony w górę kciuk w geście OK
 
Urząd Gminy Jonkowo to miejsce w którym pracuje władza publiczna. Urząd znajduje się przy drodze wyjazdowej z Jonkowa w kierunku miejscowości Świątki.
Tutaj znajdują się pomieszczenia, w których pracuje wójt i urzędnicy. Do budynku prowadzi jedno wejście od strony ulicy Klonowej. Budynek urzędu posiada także wyjście ewakuacyjne (z piętra).
Zdjęcie: budynek urzędu, widok od strony wejścia, schody, taras na pierwszym piętrze.
Tak wygląda główne wejście do budynku.
 
Wójt jest kierownikiem urzędu. Wójtem w Jonkowie jest Wojciech Giecko. Wójt kieruje pracą Urzędu, mając do pomocy Sekretarza i Skarbnika. Wójt to osoba, która rządzi gminą.
 
Aby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby z niepełnosprawnościami mogą:
  • napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy, ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo.
  • przynieść pismo do biura podawczego. Biuro to miejsce, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty. Biuro znajduje się na parterze, przy wejściu głównym po lewej stronie.
    Zdjęcie. Widok biura podawczego. Lada, w tle szafki na dokumenty, z prawej strony kserokopiarka. Na boku lady - pętla indukcyjna dla osób niepełnosprawnych.
Tak wygląda biuro podawcze
 
  • napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.
  • napisać wiadomość i wysłać ją na adres mailowy:
  • zadzwonić pod numer 89-670-69-11,
  • przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
 
Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku:
  • W poniedziałki od 7:00 do 16:00,
  • We wtorki, środy i czwartki od 7:00 do 15:00,
  • W piątki od 7:00 do 14:00.
Numery telefonów do wszystkich pracowników Urzędu są w zakładce TELEFONY KONTAKTOWE
 
W Urzędzie funkcjonują następujące referaty i samodzielne stanowiska:
  • Referat Finansów,
  • Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji, Środków Pomocowych i Ochrony Środowiska,
  • Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych,
  • Urząd Stanu Cywilnego.
 
Czym zajmuje się Urząd?
Urząd wykonuje różne zadania:
  • organizuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu i wybory sołtysów wsi,
  • wydaje dowody osobiste,
  • prowadzi spis ludności w gminie,
  • prowadzi spis firm, które są w gminie,
  • zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
  • zajmuje się ochroną zabytków,
  • prowadzi sprawy związane z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
  • prowadzi sprawy z zakresu nieruchomości,
  • współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
  • zajmuje się rolnictwem,
  • zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
  • zajmuje się budżetem gminy,
  • zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
  • zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,
  • buduje, naprawia oraz odśnieża drogi gminne,
  • zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
  • wydaje pozwolenia na wycinkę drzew,
  • utrzymuje czystość i porządek,
  • prowadzi Urząd Stanu Cywilnego, udziela śluby cywilne,
  • wydaje dowody osobiste
  • prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.
 
Urząd jest częściowo dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. 
Przed wejściem do budynku urzędu wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz zainstalowana jest winda dla osób niepełnosprawnych.
Zdjęcie przedstawiające miejsce parkingowe przed budynkiem urzędu gminy. W tle budynek urzędu.
Zdjęcie miejsca parkingowego przed Urzędem Gminy dla niepełnosprawnych
W biurze podawczym zainstalowano pętlę indukcyjną do obsługi osób słabosłyszących. Grafika przedstawiająca symbol pętli indukcyjnej dla słabosłyszących: ucho, linia ukośna oraz litera t.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
« powrót do poprzedniej strony