Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Jonkowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego

Szczegóły informacji

Urząd Stanu Cywilnego

Informacja ogłoszona dnia 2011-11-16 12:16:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Urząd Stanu Cywilnego
 
Kierownik: Irena Chmarycz
Osoba odpowiedzialna: Irena Chmarycz
Siedziba: Urząd Gminy Jonkowo, 11-042 Jonkowo, ul. Klonowa 2, pok. 4
Telefon kontaktowy: 89 670 69 34
e-mail: 
Godziny urzędowania: poniedziałek: 7.00-16.00 wtorek-czwartek: 7.00-15.00, piatek 7.00-14.00
 
Lista Spraw:
  1. Rejestracja urodzeń;
  1. sporządzanie aktów urodzeń,
  2. przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa dziecka,
  3. przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska zgodnie z art. 90 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
  4. przyjmowanie oświadczeń o zmianie imienia ( imion) dziecka w ciągu 6 m-cy od daty sporządzenia aktu urodzenia,
  5. prowadzenie i kompletowanie akt zbiorowych do aktów urodzenia,
  6. występowanie i nadanie numeru PESEL dzieciom urodzonym na terenie RP
  7. informowanie sądów o urodzeniu dziecka przez małoletnią matkę.
 
  1. Rejestracja małżeństw;
  1. przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
  2. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński  w lokalu usc oraz poza lokalem usc (na terenie miasta i gminy Jonkowo)
  3. przygotowanie protokołów przyjęcia oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński ,
  4. sporządzanie aktów małżeństw,
  5. przyjmowanie oświadczeń o wyborze nazwiska, jakie będą nosili małżonkowie po zawarciu związku małżeńskiego oraz nazwiska, które będą nosiły dzieci pochodzące z małżeństwa,
  6. przyjmowanie oświadczeń o powrocie do nazwiska osoby rozwiedzionej,
  7. prowadzenie i kompletowanie akt zbiorowych do aktu małżeństwa,
  8. wydawanie zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego przed upływem ustawowego terminu,
  9. wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
  10. wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
3. Rejestracja zgonów;
a. przygotowywanie protokołów zgłoszenia zgonu,
b. sporządzanie aktów zgonu,
c. prowadzenie i kompletowanie akt zbiorowych do aktów zgon,
d. wydawanie decyzji na podstawie ustawy- Prawo o aktach stanu cywilnego,
e. transkrypcja zagranicznych aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
f. uzupełnienie brakujących danych w rejestrze stanu cywilnego,
g. odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego,
h. prostowanie błędów w aktach stanu cywilnego,
i. rejestracja zdarzeń, które nastąpiły za granica i nie zostały tam zarejestrowane w zagranicznych księgach,
j. wydawanie decyzji w sprawach zmiany imienia i nazwiska,
k. dokonywanie wzmianek dodatkowych i przypisów na podstawie orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych i aktów stanu cywilnego,
l. wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych aktów stanu cywilnego oraz innych dokumentów z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego,
ł. Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym,
m. wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
n. wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego,
o. aktualizacja rejestru PESEL
p. wykonywanie czynności z zakresu ustawy z dnia 24 września o ewidencji ludności i ustaw wykonawczych oraz zakresu ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych i ustaw wykonawczych,
r. zapewnienie uroczystych form rejestracji stanu cywilnego,
s. przygotowywanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie,
t. organizowanie uroczystości jubileuszowych ( długoletnie pożycie małżeńskie),
u. wykonywanie innych zadań zleconych przez bezpośredniego przełożonego.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Arkadiusz Adamkiewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-12-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Arkadiusz Adamkiewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-11-16 12:16:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-11-16 12:16:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-24 14:40:18
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10318 raz(y)