Tekst łatwy do czytania ETR
Szczegóły informacji
Tekst łatwy do czytania ETR
Informacja ogłoszona dnia 2021-07-06 11:22:16 przez Administrator Systemu
Akapit nr 1 - brak tytułu
Informacja o Urzędzie Gminy Jonkowo w języku łatwym do czytania - ETR
Urząd Gminy Jonkowo to miejsce w którym pracuje władza publiczna. Urząd znajduje się przy drodze wyjazdowej z Jonkowa w kierunku miejscowości Świątki.
Tutaj znajdują się pomieszczenia, w których pracuje wójt i urzędnicy. Do budynku prowadzi jedno wejście od strony ulicy Klonowej. Budynek urzędu posiada także wyjście ewakuacyjne (z piętra).
Tak wygląda główne wejście do budynku.
Wójt jest kierownikiem urzędu. Wójtem w Jonkowie jest Wojciech Giecko. Wójt kieruje pracą Urzędu, mając do pomocy Sekretarza i Skarbnika. Wójt to osoba, która rządzi gminą.
Aby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy, ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo.
- przynieść pismo do biura podawczego. Biuro to miejsce, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty. Biuro znajduje się na parterze, przy wejściu głównym po lewej stronie.
Tak wygląda biuro podawcze
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.
- napisać wiadomość i wysłać ją na adres mailowy:
- zadzwonić pod numer 89-670-69-11,
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku:
- W poniedziałki od 7:00 do 16:00,
- We wtorki, środy i czwartki od 7:00 do 15:00,
- W piątki od 7:00 do 14:00.
Numery telefonów do wszystkich pracowników Urzędu są w zakładce TELEFONY KONTAKTOWE
W Urzędzie funkcjonują następujące referaty i samodzielne stanowiska:
- Referat Finansów,
- Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji, Środków Pomocowych i Ochrony Środowiska,
- Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych,
- Urząd Stanu Cywilnego.
Czym zajmuje się Urząd?
Urząd wykonuje różne zadania:
- organizuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu i wybory sołtysów wsi,
- wydaje dowody osobiste,
- prowadzi spis ludności w gminie,
- prowadzi spis firm, które są w gminie,
- zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
- zajmuje się ochroną zabytków,
- prowadzi sprawy związane z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzi sprawy z zakresu nieruchomości,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
- zajmuje się rolnictwem,
- zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem gminy,
- zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
- zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,
- buduje, naprawia oraz odśnieża drogi gminne,
- zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
- wydaje pozwolenia na wycinkę drzew,
- utrzymuje czystość i porządek,
- prowadzi Urząd Stanu Cywilnego, udziela śluby cywilne,
- wydaje dowody osobiste
- prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.
Urząd jest częściowo dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.
Przed wejściem do budynku urzędu wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz zainstalowana jest winda dla osób niepełnosprawnych.
Zdjęcie miejsca parkingowego przed Urzędem Gminy dla niepełnosprawnych
W biurze podawczym zainstalowano pętlę indukcyjną do obsługi osób słabosłyszących.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Jonkowo |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-07-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Beata Cicha |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-07-06 11:20:49 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-07-06 11:22:16 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-07-06 11:22:16 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1392 raz(y) |