Urząd Stanu Cywilnego
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Urząd Stanu Cywilnego
Akapit nr 1 - brak tytułu
Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik: Irena Chmarycz
Osoba odpowiedzialna: Irena Chmarycz
Siedziba: Urząd Gminy Jonkowo, 11-042 Jonkowo, ul. Klonowa 2, pok. 4
Telefon kontaktowy: 89 670 69 34
e-mail:
Godziny urzędowania: poniedziałek: 7.00-16.00 wtorek-czwartek: 7.00-15.00, piatek 7.00-14.00
Lista Spraw:
- Rejestracja urodzeń;
- sporządzanie aktów urodzeń,
- przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa dziecka,
- przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska zgodnie z art. 90 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- przyjmowanie oświadczeń o zmianie imienia ( imion) dziecka w ciągu 6 m-cy od daty sporządzenia aktu urodzenia,
- prowadzenie i kompletowanie akt zbiorowych do aktów urodzenia,
- występowanie i nadanie numeru PESEL dzieciom urodzonym na terenie RP
- informowanie sądów o urodzeniu dziecka przez małoletnią matkę.
- Rejestracja małżeństw;
- przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w lokalu usc oraz poza lokalem usc (na terenie miasta i gminy Jonkowo)
- przygotowanie protokołów przyjęcia oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński ,
- sporządzanie aktów małżeństw,
- przyjmowanie oświadczeń o wyborze nazwiska, jakie będą nosili małżonkowie po zawarciu związku małżeńskiego oraz nazwiska, które będą nosiły dzieci pochodzące z małżeństwa,
- przyjmowanie oświadczeń o powrocie do nazwiska osoby rozwiedzionej,
- prowadzenie i kompletowanie akt zbiorowych do aktu małżeństwa,
- wydawanie zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego przed upływem ustawowego terminu,
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
3. Rejestracja zgonów;
a. przygotowywanie protokołów zgłoszenia zgonu,
b. sporządzanie aktów zgonu,
c. prowadzenie i kompletowanie akt zbiorowych do aktów zgon,
d. wydawanie decyzji na podstawie ustawy- Prawo o aktach stanu cywilnego,
e. transkrypcja zagranicznych aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
f. uzupełnienie brakujących danych w rejestrze stanu cywilnego,
g. odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego,
h. prostowanie błędów w aktach stanu cywilnego,
i. rejestracja zdarzeń, które nastąpiły za granica i nie zostały tam zarejestrowane w zagranicznych księgach,
j. wydawanie decyzji w sprawach zmiany imienia i nazwiska,
k. dokonywanie wzmianek dodatkowych i przypisów na podstawie orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych i aktów stanu cywilnego,
l. wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych aktów stanu cywilnego oraz innych dokumentów z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego,
ł. Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym,
m. wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
n. wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego,
o. aktualizacja rejestru PESEL
p. wykonywanie czynności z zakresu ustawy z dnia 24 września o ewidencji ludności i ustaw wykonawczych oraz zakresu ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych i ustaw wykonawczych,
r. zapewnienie uroczystych form rejestracji stanu cywilnego,
s. przygotowywanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie,
t. organizowanie uroczystości jubileuszowych ( długoletnie pożycie małżeńskie),
u. wykonywanie innych zadań zleconych przez bezpośredniego przełożonego.
b. sporządzanie aktów zgonu,
c. prowadzenie i kompletowanie akt zbiorowych do aktów zgon,
d. wydawanie decyzji na podstawie ustawy- Prawo o aktach stanu cywilnego,
e. transkrypcja zagranicznych aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
f. uzupełnienie brakujących danych w rejestrze stanu cywilnego,
g. odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego,
h. prostowanie błędów w aktach stanu cywilnego,
i. rejestracja zdarzeń, które nastąpiły za granica i nie zostały tam zarejestrowane w zagranicznych księgach,
j. wydawanie decyzji w sprawach zmiany imienia i nazwiska,
k. dokonywanie wzmianek dodatkowych i przypisów na podstawie orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych i aktów stanu cywilnego,
l. wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych aktów stanu cywilnego oraz innych dokumentów z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego,
ł. Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym,
m. wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
n. wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego,
o. aktualizacja rejestru PESEL
p. wykonywanie czynności z zakresu ustawy z dnia 24 września o ewidencji ludności i ustaw wykonawczych oraz zakresu ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych i ustaw wykonawczych,
r. zapewnienie uroczystych form rejestracji stanu cywilnego,
s. przygotowywanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie,
t. organizowanie uroczystości jubileuszowych ( długoletnie pożycie małżeńskie),
u. wykonywanie innych zadań zleconych przez bezpośredniego przełożonego.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Jonkowo |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Arkadiusz Adamkiewicz |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-12-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Arkadiusz Adamkiewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-11-16 12:16:46 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-11-16 12:16:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-07-24 14:40:18 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 10556 raz(y) |