ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Jonkowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Decyzje środowiskowe

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

OBWIESZCZENIE o zebraniu dowodów i materiałów w sprawie

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                                                                       Jonkowo, dnia 12.03.2024 r.
GD.6220.5.2024
 
 
OBWIESZCZENIE
o zebraniu dowodów i materiałów w sprawie
 
Stosownie do art. 10 § 1 i art. 73 § 1 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) w celu zapewnienia stronom pełnego
i czynnego udziału w postępowaniu o wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia polegającego na „budowie osiedla budynków mieszkalnych jednorodzinnych, jednolokalowych oraz dwulokalowych (w sumie 28 lokali) wraz z infrastrukturą towarzyszącą: drogą wewnętrzną, siecią Wod-Kan z przyłączeniami, siecią kanalizacji deszczowej z przyłączem, przyłączem energetycznym na działce nr 200/23 obręb Gutkowo, gmina Jonkowo”
 
Zawiadamiam
o możliwości zapoznania się z aktami sprawy i wypowiedzeniem co do zebranych dowodów i materiałów przed wydaniem decyzji
 
Jednocześnie informuję, że został zgromadzony materiał dowodowy w przedmiotowej sprawie, wobec czego strony postępowania mogą zapoznać się ze zgromadzoną dokumentacją (w tym
z uzyskanymi opiniami organów pomocniczych), oraz zgodnie z art. 10 Kodeks postepowania administracyjnego wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań w terminie 14 dni od dnia obwieszczenia, w siedzibie Urzędu Gminy w Jonkowie, ul. Klonowa 2, pokój 12, w godzinach pracy Urzędu.
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) oraz art. 49 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) - zawiadomienie stron o czynnościach organu administracji publicznej następuje przez niniejsze publiczne obwieszczenie, które poddaje się do publicznej wiadomości w dniu 12 marca 2024 r. na okres 14 dni, poprzez udostępnienie pisma na stronie internetowej Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Jonkowo https://bip.jonkowo.pl/, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Jonkowo przy ul. Klonowej 2 oraz na tablicy ogłoszeń w miejscowości Gutkowo.
 
Zgodnie z art. 49 KPA, zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia. Po upływie w/w terminu zostanie wydana decyzja na podstawie zebranego w sprawie materiału.
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-03-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agata Pieczurczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-03-12 14:22:02
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-03-12 14:22:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-12 14:22:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
293 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OBWIESZCZENIE WÓJTA GMINY JONKOWO o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                                                                                    Jonkowo, dnia 12.02.2024r.
GD.6220.5.2024
 
OBWIESZCZENIE
WÓJTA GMINY JONKOWO
o wszczęciu postępowania
i wystąpieniu do organów współdziałających
 
Na podstawie art. 10 § 1, art. 49 § 1 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.), w związku z art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.).
obwieszczam
że na podstawie wniosku z dnia 05.02.2024r. (data wpływu do Urzędu 08.02.2024r.) złożonego przez osiedle Szmaragdova 2 Etap Sp. z o.o., zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego „budowie osiedla budynków mieszkalnych jednorodzinnych jednolokalowych oraz dwulokalowych (w sumie 28 lokali) wraz z infrastrukturą towarzyszącą: drogą wewnętrzną, siecią Wod-Kan z przyłączeniami, siecią kanalizacji deszczowej z przyłączem, przyłączem energetycznym na działce nr 200/23 obręb Gutkowo, gmina Jonkowo.’’
Na podstawie art.75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) organem właściwym w sprawie wydania przedmiotowej decyzji jest Wójt Gminy Jonkowo.
Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeks postępowania administracyjnego do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium. Zgodnie z art. 28 Kodeksu postępowania administracyjnego stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.
Przedmiotowe przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć określonych w § 3 ust. 1  pkt. 54 lit. b Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.).
Zgodnie z art.64 ust. 1 pkt 1 i 4 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), w toku postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia, należy uzyskać opinie:
> Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie,       
> Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie,
> Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Olsztynie.
 
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych i ewentualnych uzgodnieniach.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Jonkowo, wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Jonkowo w siedzibie urzędu przy ul. Klonowa 2 oraz na tablicy ogłoszeń w miejscowości Gutkowo.
Informuję o możliwości zapoznania się z dokumentacją w powyższej sprawie w siedzibie Urzędu Gminy Jonkowo w pokoju nr 12, od poniedziałku do piątku w godzinach 07.00 — 15.00, w terminie 14 dni od dnia publicznego obwieszczenia. Organem właściwym do rozpatrzenia zgłoszonych uwag i wniosków jest wójt Gminy Jonkowo.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-02-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agata Pieczurczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-02-13 07:46:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-02-13 07:46:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-13 07:46:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
296 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OBWIESZCZENIE WÓJTA GMINY JONKOWO o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                                                                                  Jonkowo, dnia 12.02.2024r.
 
GD.6220.2.2024.S   
 
 
OBWIESZCZENIE
WÓJTA GMINY JONKOWO
o wszczęciu postępowania
i wystąpieniu do organów współdziałających
 
Na podstawie art. 10 § 1, art. 49 § 1 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.), w związku z art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.).
obwieszczam
że na podstawie wniosku z dnia 17.01.2024r. (data wpływu do Urzędu 19.01.2024r.) złożonego przez Szkłoland Sp. z o.o.,  Gutkowo 52B,  11-041 Olsztyn, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego „procesu przetwarzania szlamu poprodukcyjnego w
Szkłoland sp. z o. o.”.
Na podstawie art.75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) organem właściwym w sprawie wydania przedmiotowej decyzji jest Wójt Gminy Jonkowo.
Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeks postępowania administracyjnego do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium. Zgodnie z art. 28 Kodeksu postępowania administracyjnego stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.
Przedmiotowe przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć określonych w § 3 ust. 1  pkt. 54 lit. b Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.).
Zgodnie z art.64 ust. 1 pkt 1 i 4 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), w toku postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia, należy uzyskać opinie:
> Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie,       
> Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie,
> Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Olsztynie.
 
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych i ewentualnych uzgodnieniach.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Jonkowo, wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Jonkowo w siedzibie urzędu przy ul. Klonowa 2 oraz na tablicy ogłoszeń w miejscowości Gutkowo.
Informuję o możliwości zapoznania się z dokumentacją w powyższej sprawie w siedzibie Urzędu Gminy Jonkowo w pokoju nr 12, od poniedziałku do piątku w godzinach 07.00 — 15.00, w terminie 14 dni od dnia publicznego obwieszczenia. Organem właściwym do rozpatrzenia zgłoszonych uwag i wniosków jest wójt Gminy Jonkowo.
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-02-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agata Pieczurczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-02-13 07:42:10
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-02-13 07:42:22
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-13 07:46:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
294 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OBWIESZCZENIE

Akapit nr 1 - brak tytułu

Jonkowo, 05.02.2024r.
 
GD.6220.4.2024
Dotyczy: GK 6220.15.2021                                                                                          
 
 
 
OBWIESZCZENIE
 
  Wójt Gminy Jonkowo działając na podstawie art. 49 i 101 § 1, w związku z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.) i w związku z art. 74 ust. 3 i art..79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.)
zawiadamiam
 
że w dniu 05.02.2024r. zostało wydane postanowienie znak: GD.6220.4.2024 o podjęciu zawieszonego postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia „budowa farmy fotowoltaicznej o mocy do 20MW i powierzchni zabudowy do 10ha wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach nr 38/22 obręb Giedajty, gmina Jonkowo ” znak: GK 6220.15.2021.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Jonkowo, wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Jonkowo w siedzibie urzędu przy ul. Klonowej 2 oraz na tablicy ogłoszeń w miejscowości Giedajty.
Ponadto zawiadamiam o wystąpieniu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie o uzgodnienie warunków realizacji ww. inwestycji. 
Strony postępowania mogą zapoznać się z dokumentacja sprawy, w tym z treścią wydanego postanowienia oraz raportu oddziaływania na środowisko, w siedzibie Urzędu Gminy w Jonkowie.
Zgodnie art.49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.) w wypadku zawiadomienia o czynnościach organów administracji publicznej przez obwieszczenie, zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od publicznego ogłoszenia.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-02-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agata Pieczurczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-02-05 13:38:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-02-05 13:38:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-05 13:39:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
367 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OBWIESZCZENIE

Akapit nr 1 - brak tytułu

Jonkowo, 05.02.2024r.
 
GD.6220.3.2024
Dotyczy: GK 6220.9.2020                                                                                           
 
 
 
OBWIESZCZENIE
 
 
               Wójt Gminy Jonkowo działając na podstawie  z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 256 z późn.zm.) w związku  z art. 74 ust. 3 i art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.)
zawiadamia
 
że w dniu 05.02.2024r. przeniósł decyzję  o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 03 lipca 2020r. wydaną dla firmy: Transport Ciężarowy Roboty Ziemne Jan Rydzewski,
na rzecz Firmy Handlowo-Usługowej „RC-TRANS” Cezary Rydzewski.
 
Zgodnie art.49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.) w wypadku zawiadomienia o czynnościach organów administracji publicznej przez obwieszczenie, zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od publicznego ogłoszenia.
 
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w miejscowościach objętych realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Jonkowo w siedzibie urzędu przy ul. Klonowej 2 oraz zamieszczenie na stronie BIP Urzędu Gminy Jonkowo.
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-02-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agata Pieczurczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-02-05 13:35:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-02-05 13:36:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-05 13:36:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
335 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

DECYZJA

Akapit nr 1 - brak tytułu


Jonkowo, dnia 05.02.2024 r.
Znak sprawy: GD.6220.40.2023.S

DECYZJA

Na podstawie art. 71, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 i art. 85 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775) i § 3 ust. 1 pkt 62 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem”, po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez pełnomocnika Mirosława Piotrowskiego, w imieniu Inwestora - Gminy Jonkowo, ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na: „Przebudowie drogi wewnętrznej gminnej — ul. Koralowa w Jonkowie”, po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Elblągu

orzekam:

l . Stwierdzić brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko.
2. Określić na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia konieczność podjęcia następujących działań:
a) Zaplecze budowy i bazę sprzętową zlokalizować na uszczelnionym podłożu. Wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić ich sukcesywny wywóz.
b) Wyposażyć teren przedsięwzięcia - plac budowy w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów).
c) W celu neutralizacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych należy na bieżąco usuwać je z wykorzystaniem sorbentów, w przypadku znacznego zanieczyszczenia gruntu zapewnić sprawne jego zebranie i usunięcie przez uprawniony podmiot.
d) Należy używać wyłącznie sprawny technicznie sprzęt i monitorować ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów.
e) Zabiegi związane z naprawami, tankowaniem, wymianą oleju środków transportu, maszyn należy wykonywać - w miejscach do tego odpowiednio przystosowanych, zabezpieczonych przed przedostaniem się zanieczyszczeń do środowiska gruntowo-wodnego i wód powierzchniowych.
f) W czasie budowy wyznaczyć miejsca do przechowywania materiałów budowlanych w taki sposób aby nie zanieczyścić wód i powierzchni ziemi.
g) Paliwa potrzebne w trakcie budowy przechowywać w szczelnych pojemnikach spełniających wymagania przeciwpożarowe i ochrony środowiska.
h) Ścieki socjalno-bytowe z terenu przedsięwzięcia gromadzić w przenośnych kabinach sanitarnych i zapewnić ich sukcesywny wywóz do oczyszczalni.
i) Zapewnić właściwe gospodarowanie odpadami wytwarzanymi w czasie realizacji przedsięwzięcia, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie.
j) Zabezpieczyć wykopy przed możliwym przedostaniem się do nich zanieczyszczeń wypłukiwanych z materiałów stosowanych do budowy.
k) Wody odpadowo-roztopowe z planowanego odcinka drogi przed odprowadzeniem do odbiornika należy podczyścić z zawiesin i substancji ropopochodnych.
l) Odprowadzanie wód opadowych i roztopowych do wód powierzchniowych nie może powodować pogarszania ich parametrów biologicznych, hydromorfologicznych i fizykochemicznych oraz zmiany natężenia i kierunku przepływu wody w cieku.

UZASADNIENIE

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Przebudowie drogi wewnętrznej gminnej — ul. Koralowa w Jonkowie”, z dnia 27.10.2023 r. (data wpływu 27.10.2023 r.), złożył pełnomocnik Mirosław Piotrowski w imieniu Inwestora - Gminy Jonkowo, ul. Klonowa 2, 11-042 Jonkowo. Do wniosku dołączono odpowiednie załączniki wymienione w art. 74 ust. 1 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.).
Przedmiotowe przedsięwzięcie zakwalifikowano zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 62 (drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 lub obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg lub obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.) do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których może być wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko. W ramach inwestycji planuje się wykonanie nawierzchni bitumicznej na odcinku ul. Koralowej o długości ok. 1140 m. Ponadto projektowana jest kanalizacja deszczowa w celu odprowadzenia wód deszczowych z powierzchni drogi do istniejącego rowu. Całkowita długość kanalizacji deszczowej wyniesie 812 m.
Realizację przedmiotowej inwestycji przewidziano na działkach nr: 198/8, 198/3, 196/60, 196/65, 196/56, 196/44, 196/33, 196/21, 196/66, 196/2, 196/45, 9/13, 195/8, obręb 0006 Jonkowo. Zakres przewidzianej do realizacji inwestycji obejmuje:
-wykonanie wykopów,
- wykonanie nasypów,
-korytowanie,
-wykonanie podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/31,5;
-wykonanie nawierzchni bitumicznej nawierzchni ulicy, sięgaczy i zjazdów
-wykonanie nawierzchni poboczy z kruszywa,
-budowa kanalizacji deszczowej (wraz z separatorem koalescencyjnym);
-wykonanie ścieku wzdłuż krawędzi ulicy Koralowej;
-roboty wykończeniowe i porządkowe.
Teren po zakończeniu budowy zostanie uporządkowany.

    Po przeanalizowaniu karty informacyjnej przedsięwzięcia Wójt Gminy Jonkowo pismem z dnia 09.11.2023 r. znak GD.6220.40.2023.S wystąpił do organów opiniujących: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Zarządu Zlewni w Elblągu oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
   Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarządu Zlewni w Elblągu w toku prowadzonego postępowania pismem znak GD.ZZŚ.2.4901.157.2023.MK z dnia 24.11.2023 r.,(data wpływu 29.11.2023 r.)., za pośrednictwem Wójta Gminy Jonkowo wezwał Inwestora do złożenia dodatkowych wyjaśnień/uzupełnień do karty informacyjnej przedsięwzięcia. Odpowiedź na wezwanie wpłynęła dnia 04.12.2023 r. Ponadto dnia 11.12.2023 r. wpłynęły dodatkowe wyjaśnienia. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarządu Zlewni w Elblągu w opinii znak: GD.ZZŚ.2.4901.157.2023.MK z dnia 12.12.2023 r. (data wpływu 18.12.2023 r.) nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w postanowieniu znak: WOOŚ.4220.509.2023.JC, z dnia 27.11.2023 r. (data wpływu 27.11.2023 r.) wyraził opinię, że dla planowanej inwestycji nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie w opinii znak: ZNS.9022.2.87.2023.MG z dnia 22.11.2023 r. (data wpływu 24.11.2023 r.) wyraził opinię, że dla w/w przedsięwzięcia nie zachodzi potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu.
Inwestycja polegać będzie na przebudowie wewnętrznej drogi gminnej ul. Koralowa w Jonkowie. Planowane jest wykonanie nawierzchni utwardzonej bitumicznej.
Przyjęto następujące podstawowe parametry odcinka ul. Koralowej -kategoria drogi — wewnętrzna; - klasa drogi — D; szerokość jezdni - 3,50 m; - przekrój bez krawężnikowy; pobocza gruntowe o szerokości - 0,75 m; - kategoria ruchu - KR2. Kanalizacja deszczowa została zaprojektowana z rur kanałowych PVC litych SN8 kielichowych łączonych na uszczelki gumowe o średnicach Dn 200 do Dn 500 mm.
Ulica Koralowa i sięgacze stanowi obsługę komunikacyjną osiedla mieszkaniowego, trasa ulicy (obecnie gruntowej) przebiega po działkach stanowiących wyznaczony pas drogowy. Przebieg planowanej ulicy oraz dochodzących do niej sięgaczy jest zgodny ze stanem obecnie istniejącym.
W ramach przedsięwzięcia planowane jest wykonanie: wykopów, nasypów, korytowania drogi, warstw konstrukcyjnych i nawierzchniowych ulicy, sięgaczy i zjazdów, nawierzchni poboczy z kruszywa, kanalizacji deszczowej i ścieku wzdłuż krawędzi ulicy Koralowej. Po zakończeniu budowy teren inwestycji zostanie uporządkowany. Planowana do budowy kanalizacja deszczowa o całkowitej długości 812 m będzie odprowadzać wody opadowe do istniejącego rowu.
Według zapisów karty informacyjnej przedsięwzięcia oraz jej uzupełnienia m.in. wynika, iż zaplecze budowy oraz baza materiałowo sprzętowa będzie zlokalizowana w pobliżu budowy poza obszarami leśnymi i zabudowanymi oraz poza terenami znajdującymi się w pobliżu rzek, dolin rzecznych, cieków wodnych, jezior oraz obszarów podmokłych. Po zakończeniu realizacji przedsięwzięcia, teren robót i teren zaplecza budowy zostanie uporządkowany oraz przywrócony do stanu najbardziej zbliżonego do stanu pierwotnego.
W fazie budowy obiektu zostanie zużyte paliwo do napędu maszyn budowlanych, koparek i spychaczy oraz innych pojazdów. Reszta maszyn budowlanych będzie zasilana z sieci elektrycznej doprowadzonej na plac budowy. Także obiekty zaplecza będą ogrzewane elektrycznie. Stała kontrola sprzętu wykorzystywanego podczas prowadzonych prac oraz niezwłoczne usuwanie zaistniałych potencjalnych awarii zabezpieczy teren przed zanieczyszczeniami substancjami ropopochodnymi. Tankowanie maszyn i urządzeń pracujących przy realizacji przedsięwzięcia prowadzone będzie w specjalnie wyznaczonym na ten cel miejscu na placu budowy. Miejsce serwisowania, tankowania i postoju ciężkiego sprzętu, składowania materiałów budowlanych, a także innych miejsc gdzie występuje potencjalne zagrożenie skażeniem substancjami ropopochodnymi będzie odpowiednio zabezpieczone przed możliwością wycieków i skażenia środowiska. Plac budowy wyposażony zostanie w środki do neutralizacji rozlanych substancji ropopochodnych, w przypadku awaryjnego zanieczyszczenia gruntu substancjami ropopochodnymi, zanieczyszczony grunt należy niezwłocznie usunąć i przekazać do utylizacji podmiotowi posiadającemu stosowne uprawnienia w tym zakresie.
Zużycie wody w czasie budowy będzie minimalne, tylko na potrzeby socjalne i w bardzo niewielkim stopniu na cele technologiczne. Woda używa się do walców zagęszczających podłoże pod nawierzchnię drogi i podbudowy z kruszywa. Masy betonowe będą przygotowywane poza placem budowy, także kruszywa i cement do mas betonowych będą przygotowywane poza placem budowy i dowiezione jako gotowa masa na plac budowy. Pozyskane w toku budowy masy ziemne w miarę możliwości zostaną wykorzystane na miejscu do kształtowania terenu, a humusu do kształtowania terenów zielonych. Źródłem poboru wody na etapie realizacji przedsięwzięcia będzie woda dowożona przez wykonawcę robót beczkowozami.
Wody opadowe z nawierzchni ulicy w ilości 428,45 dm 3/s odprowadzone zostaną do rowu S poprzez kanalizację deszczową. Według zapisów uzupełnienia rów S posiada wymiary i zdolności retencyjne umożliwiające odprowadzenie wskazanej ilości wód, nie powodując ryzyka wystąpienia lokalnych podtopień. Wody opadowe podczyszczone będą w separatorze koalescencyjnym. Rów S jest odbiornikiem całej zlewni ulicy Koralowej. Prognozuje się, że w standardowych warunkach eksploatacji przedmiotowej drogi osiedlowej stężenia węglowodorów ropopochodnych i zawiesiny ogólnej w wodach opadowych i spływowych z drogi będą znacznie niższe od dopuszczalnych i nie będą stanowić nadmiernego zagrożenia dla środowiska gruntowo-wodnego. Nie przewiduje się oddziaływań skumulowanych planowanego przedsięwzięcia z innymi przedsięwzięciami.
Zaplecze budowy wyposażone będzie w przenośne sanitariaty typu toi-toi. Scieki bytowe z zaplecza budowy gromadzone w bezodpływowych toaletach przenośnych, będą na bieżąco odbierane przez uprawniony do tego podmiot, posiadający wymagane zezwolenia.
Odpady powstałe w trakcie realizacji będą magazynowane zgodnie z wymogami Ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587). Odpady niebezpieczne należy magazynować w zamkniętych, szczelnych kontenerach, tak aby zapobiec możliwości dostania się wód opadowych. Zgromadzone odpady będą wywożone i unieszkodliwiane przez uprawnione podmioty.
W okresie realizacji przedsięwzięcia wystąpią uciążliwości związane z emisją substancji zanieczyszczających z procesu spalania paliw w silnikach spalinowych pojazdów i maszyn budowlanych.. Oddziaływanie na etapie prac budowlanych będzie miało charakter chwilowy i odwracalny. Transport materiałów sypkich odbywać się będzie przy użyciu pojazdów ciężarowych odpowiednio do tego celu przystosowanych. Skrzynie ładunkowe na czas transportu materiałów przykrywanie powinny być plandekami. Emisja substancji zanieczyszczających w okresie realizacji przedsięwzięcia będzie miała charakter krótkoterminowy i nie spowoduje istotnych bądź długotrwałych zmian w środowisku.
W celu ograniczenia emisji zanieczyszczeń do powietrza na etapie przebudowy drogi przewiduje się zabezpieczenie materiałów budowlanych poprzez: przechowywanie materiałów sypkich w szczelnych workach (cement, wapno, itp.), w pomieszczeniach tymczasowych magazynów (materiały drobne: sanitarne, elektryczne sprzęt ochrony, BHP, itp.) lub na podłożu utwardzonym i ogrodzonym (elementy betonowe jak krawężniki, płyty drogowe, kręgi betonowe, pokrywy studzienek, włazy żeliwne, rury plastikowe, stalowe oraz w hałdach piasek, żwir itp.).
Na wielkość uciążliwości akustycznej wpływ będzie mieć czas realizacji procesu inwestycyjnego i ilość pracujących maszyn i urządzeń. W celu zminimalizowania powyższych uciążliwości Inwestor przewidział szereg działań m.in.: używanie sprzętu w dobrym stanie technicznym, prowadzenie robót budowlanych wyłącznie w porze dziennej (w godz. 6.00 - 22.00). Przewiduje się, że zasięg uciążliwości powodowanych w fazie realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia ograniczy się do najbliższego otoczenia, a emisja substancji zanieczyszczających oraz hałasu będzie miała charakter krótkoterminowy i ustanie wraz z zakończeniem prac budowlanych.
Inwestycja będzie związana z niewielką emisja gazów cieplarnianych do atmosfery, pochodzących ze spalin poruszających się pojazdów. Przedsięwzięcie nie będzie generowało znaczącej emisji zanieczyszczeń komunikacyjnych wpływających na zmiany klimatyczne. Inwestycja zarówno na etapie realizacji jak i późniejszej eksploatacji ma charakter lokalny.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie obszaru dorzecza Wisły - region wodny Dolnej Wisły, w zlewni jednolitej części wód powierzchniowych rzecznych:- kod: PLRW200009562990 nazwie Giłwa.
JCWP posiada status naturalnej części wód i jest monitorowana. Stan tych wód oceniony został jako zły, zaś ocena ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych określona jest jako zagrożona. Dla analizowanej JCWP wprowadzono derogację czasową, na podstawie której osiągnięcie celów środowiskowych: — dobry stan ekologiczny; zapewnienie drożności cieku według wymagań gatunków chronionych, — dobry stan chemiczny: może nastąpić do 2027r.; substancje priorytetowe wprowadzone dyrektywą 2013/39/UE — do 2039 r. Przedłużono termin osiągnięcia celu środowiskowego ze względu na warunki naturalne a w odniesieniu do substancji priorytetowych wprowadzonych dyrektywą 2013/39/UE — brak możliwości technicznych (w tym: niewystarczające dane na temat źródeł zanieczyszczenia).
Planowane przedsięwzięcie znajduje się w obszarze jednolitej części wód podziemnych — kod: PLGW200019, która charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym oraz dobrym stanem chemicznym. Jest ona monitorowana, a ocena ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych określona jest jako niezagrożona. Celem środowiskowym JCWPd jest osiągnięcie i utrzymanie dobrego stanu ilościowego i dobrego stanu chemicznego tych wód.
W w/w JCW znajdują się również obszary chronione przeznaczone do ochrony siedlisk i gatunków, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1336 ze zm.), dla których utrzymanie i poprawa stanu wód jest ważnym czynnikiem w ich ochronie. Przedsięwzięcie nie jest zlokalizowana w takim obszarze.
W obszarze realizacji przedsięwzięcia ani w jego strefie oddziaływania nie występują obszary wodnobłotne, ujścia rzek. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza zasięgiem stref ochronnych ujęć wód, obszarów ochronnych zbiorników wód śródlądowych oraz obszarów przylegających do jezior. Teren planowanego przedsięwzięcia nie znajduje się w obszarze szczególnego zagrożenia powodzią. Analizowany teren położony jest częściowo w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 213 Olsztyn. Według danych tut. organu w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia znajduje się rów oraz wg MPHP w obszarze realizacji przedsięwzięcia (dz. nr 196/65) ciek wyróżniony Dopływ z Jonkowa.
Według zapisów uzupełnienia w obrębie cieku nie przewiduje się żadnych prac.
W trakcie realizacji i eksploatacji inwestycji, środowisko gruntowo-wodne i wód powierzchniowych będzie właściwie chronione przed jej potencjalnym wpływem, jak również nie będzie negatywnego oddziaływania na jednolite części wód podziemnych i powierzchniowych wyodrębnionych na mocy Ramowej Dyrektywy Wodnej.
Po przeanalizowaniu załączonej do wniosku karty informacyjnej przedsięwzięcia, uwzględniając charakter, skalę i lokalizację przedsięwzięcia oraz planowane rozwiązania techniczne chroniące środowisko, nie przewiduje się negatywnego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na stan jednolitych części wód oraz na realizację celów środowiskowych, określonych dla nich w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły”, przyjętym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 4 listopada 2022r. (Dz.U. z 2023r. poz. 300).
Inwestycja nie jest zlokalizowana na obszarach objętych ochroną przyrody, natomiast w odległości ok. 1 km znajduje się Natura 2000 - Warmińskie Buczyny PLH280033. Biorąc pod uwagę zakres, wielkość i skalę przedsięwzięcia, nie przewiduje się negatywnego wpływu na gatunki, dla których obszar ten wyznaczono i ich siedliska oraz na integralność obszarów Natura 2000.
Na obszarze przeznaczonym pod realizację przedmiotowego przedsięwzięcia, ani w jego otoczeniu nie występują cenne siedliska przyrodnicze oraz chronione gatunki roślin, zwierząt i grzybów. Teren inwestycji znajduje się poza granicami głównych korytarzy ekologicznych. Z uwagi na charakter i lokalizację inwestycji, nie będzie ona ograniczać migracji zwierząt.
Przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na: obszarach wybrzeży i środowiska morskiego, obszarach górskich lub leśnych, wodno-błotnych, innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych ,siedliskach łęgowych i ujściach rzek. Obszarach przylegających do jezior, strefach ochronnych ujęć wód, obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych, obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub architektoniczne, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej.
W związku z realizacją planowanego przedsięwzięcia nie przewiduje się możliwości wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej. Z uwagi na skalę i zakres planowanego przedsięwzięcia oddziaływania będą miały zasięg lokalny, bez ryzyka transgranicznych oddziaływań na środowisko.
Po przeanalizowaniu załączonej karty informacyjnej przedsięwzięcia oraz uwzględnieniu łącznych uwarunkowań określonych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, a w szczególności rodzaju, charakteru, usytuowania projektowanej inwestycji oraz skali możliwego jej oddziaływania na środowisko stwierdzono, że dla planowanego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Mając powyższe na uwadze postanowiono jak w sentencji
.
Pouczenie

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości jej zaskarżenia do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postepowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postepowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy,a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie 14 dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do wyjaśnienia sprawy.
Załączniki:
1.Charakterystyka przedsięwzięcia
Otrzymują:
1.strony postępowania wg wykazu zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) poinformowane zostały przez obwieszczenie.
2.Pełnomocnik Gminy Jonkowo-Mirosław Piotrowski
3.a/a
Do wiadomości:
1.Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie.
2.Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie.
3.Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Dyrektor Zarządu Zlewni w Elblągu.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-02-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Granica
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-02-05 13:11:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-02-05 13:15:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-15 11:19:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
434 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

DEZYCJA

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
                                                     Jonkowo, dnia 17.01.2024 r.
 
Znak sprawy: GD.6220.33.2023.S
 
                                                  
DECYZJA
 
           Na podstawie art. 71, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 i art. 85 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) i § 3 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r.  w sprawie przedsięwzięć  mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.) zwanego dalej „rozporządzeniem”, po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez pełnomocnika – Michała Mojsika, firmy Energa-Operator S.A. ul. Marynarki Polskiej 130, 80-557 Gdańsk, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na: „Budowie sieci elektroenergetycznej wprowadzeń jednego toru dwutorowej napowietrznej linii 110 kV Olsztyn Mątki- Olsztynek/ Olsztyn Matki- Jaroty do stacji GPZ Gutkowo’’, które będzie realizowane na dz. nr. 107,101/2,108 Gutkowo oraz 118 obręb Warkały, po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Olsztynie
 
orzekam:
  1. Stwierdzić brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko.
  2. Określić na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia konieczność podjęcia następujących działań:
  1. Przed przystąpieniem do zdjęcia próchniczych warstwy gleby, dokonać oględzin terenu pod kątem występowania gatunków chronionych;
  2. W przypadku wycinki drzew, krzewów przeprowadzić ją w okresie od 15 października do 28 lutego lub poza tym terminem pod nadzorem ornitologa, który określi możliwość realizacji tego typu działań i uszczegółowi środki minimalizujące negatywne oddziaływanie na awifaunę.
  3. W przypadku rozpoczęcia/trwania prac budowlanych w okresie rozrodu płazów (15 marca - 31 maja), teren budowy ogrodzić tak, aby podczas przemieszczania się płazów do miejsc rozrodu, płazy nie przedostały się na teren prac. 
  4. Zaplecze i bazę sprzętową zlokalizować na uszczelnionym podłożu. Wyposażyć w niezbędną ilość pojemników, kontenerów, koszy do gromadzenia odpadów i zapewnić im sukcesywny wywóz.
  5. Wyposażyć teren przedsięwzięcia – plac budowy w sorbenty do neutralizacji substancji szkodliwych, w tym ropopochodnych (np. paliw, smarów) i syntetycznych (np. olejów).
  6. Należy używać wyłącznie sprawny technicznie sprzęt i monitorować ewentualne wycieki substancji ropopochodnych ze sprzętu czy pojazdów.
  7. W przypadku tankowania sprzętu budowlanego na terenie budowy, wykorzystać maty absorbujące i zachować należytą ostrożność
  8. W przypadku wycieku substancji ropopochodnych i skażenia gruntu, przeprowadzić za pośrednictwem wykwalifikowanej firmy, rekultywację skażonego obszaru. Grunt oczyścić
    a zebrane zanieczyszczenia przekazać do utylizacji wyspecjalizowanym w tym zakresie firmom
  9. Ewentualne odwodnienia wykopów prowadzić w krótkim czasie nie powodując trwałego obniżenia poziomu wód gruntowych. Stosować metody odwodnienia ograniczającego zasięg oddziaływania.
  10. Zapewnić właściwe gospodarowanie wytwarzanymi odpadami, minimalizować ich ilość, składować selektywnie w wydzielonych, przystosowanych miejscach, w warunkach zabezpieczających przed przedostawaniem się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnić ich sprawny odbiór lub ponowne wykorzystanie.
 
  1. Po zakończeniu prac budowlanych, miejsca wykorzystywane tymczasowo w trakcie realizacji przedsięwzięcia należy uporządkować i przywrócić do stanu pierwotnego.
uzasadnienie
            Wniosek z dnia 28.07.2023 r. (data wpływu 03.08.2023 r.) o wydanie decyzj o środowiskowych uwarunkowaniach złożony został przez pełnomocnika –Michała Mojsika, firmy Energa-Operator S.A. ul. Marynarki Polskiej 130, 80-557 Gdańsk. Inwestor wystąpił do Wójta Gminy Jonkowo z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Budowie sieci elektroenergetycznej wprowadzeń jednego toru dwutorowej napowietrznej linii 110 kV Olsztyn Mątki- Olsztynek/ Olsztyn Mątki- Jaroty do stacji GPZ Gutkowo’’, które będzie realizowane na dz. Nr. 107,101/2,108 Gutkowo oraz 118 obręb Warkały’’. Dnia 04.09.2023 r. Wójt Gminy Jonkowo wezwał Inwestora do uzupełnienia wniosku.
W dniu 08.09.2023 r. Inwestor przedłożył uzupełnienie. Do wniosku dołączono odpowiednie załączniki wymienione w art. 74 ust. 1 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.).
   Teren na którym planuje się lokalizację inwestycji nie  jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
    Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839, z późn. zm.), planowane przedsięwzięcie zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, tj. napowietrzne linie elektroenergetyczne o napięciu znamionowym nie mniejszym niż 110kV inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 6
       Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko stwierdza się po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie oraz w określonych przypadkach właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
O wszczęciu postępowania oraz o wystąpieniu do organów opiniujących strony zostały zawiadomione zawiadomieniem z dnia 11.10.2023 r. znak: GD.6220.33.2023.S, niniejsze zawiadomienia zostały odebrane przez strony. W wyznaczonym przez tut. Organ terminie nie wniesiono uwag i wniosków.
Po przeanalizowaniu karty informacyjnej przedsięwzięcia Wójt Gminy Jonkowo pismem  z dnia 11.10.2023 r. znak GD.6220.33.2023.S wystąpił do organów opiniujących: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Zarządu Zlewni w Olsztynie oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Dyrektor Zarządu Zlewni w Olsztynie  w  opinii znak: BI.ZZŚ.4.4901.171.2023.KP z dnia 25.10.2023 r. (data wpływu 31.10.2023 r.) nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie w opinii znak: ZNS.9022.2.80.2023.MG z dnia 24.10.2023 r. (data wpływu 24.10.2023 r.) wyraził opinię, że nie zachodzi potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie, postanowieniem z dnia 27 października 2023 r., znak: WOOŚ.4220.469.2023.BG wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
 
Planowane przedsięwzięcie polega na budowie sieci elektroenergetycznej — wprowadzeń jednego toru napowietrznej linii elektroenergetycznej 110 kV relacji Olsztyn Mątki -Olsztynek/Olsztyn Mątki - Jaroty do stacji elektroenergetycznej GPZ Gutkowo. Wprowadzanym torem do GPZ Gutkowo będzie tor Olsztyn Mątki -Jaroty. Przedsięwzięcie realizowane będzie na działkach o numerach ewidencyjnych 107, 101/2, 108, obręb Gutkowo oraz 118, obręb Warkały, gmina Jonkowo, powiat olsztyński, województwo warmińsko-mazurskie. Nowe odcinki linii napowietrznych zlokalizowane zostaną na terenach użytkowanych rolniczo, poza terenami zabudowy mieszkaniowej czy siedliskowej.
 
Z zapisów karty informacyjnej przedsięwzięcia wynika, iż planowane zamierzenie będzie polegało na budowie nowych slupów elektroenergetycznych 110 kV w ilości do czterech stanowisk. Za pośrednictwem ww. słupów do stacji elektroenergetycznej Gutkowo wprowadzone zostaną dwa nowe odcinki elektroenergetycznych linii napowietrznych 110 kV, powstałe w wyniku rozcięcia istniejącej napowietrznej linii 110 kV Olsztyn Mątki — Jaroty. Długości nowych odcinków elektroenergetycznych linii napowietrznych 110 kV wynosić będą do 90 m każdy. Maksymalna wysokość słupa wynosić będzie 35 m. Planowane jest wykorzystanie słupów stalowych, ocynkowanych oraz stalowo-aluminiowych przewodów roboczych oraz odgromowych.
         Przyjmowana szerokość pasa technologicznego dla linii napowietrznej, niezbędnego do eksploatacji i posadowienia linii, stanowi 18 m. W pasie tym mieścić się będzie zasięg oddziaływania przedsięwzięcia i jednocześnie obszar, na którym mogą wystąpić ograniczenia
w zagospodarowaniu terenu.
 
W czasie realizacji prac budowlano-montażowych konieczne będzie czasowe zajęcie terenu dla dojazdu i w celu budowy linii napowietrznej (wykonanie fundamentów, montaż słupów, izolacji i przewodów). Największą ingerencją w środowisko związaną z realizacją inwestycji będą roboty budowlane przy wykonywaniu fundamentów pod słupy 110 kV. Będą one wymagały wykonania prac ziemnych (wykopów), dowozu prefabrykatów lub betonu i zbrojenia, koniecznych do wykonania fundamentów monolitycznych, studniowych bądź palowych. Typ fundamentów oraz technologia ich posadowienia, a także ewentualne metody odwodnienia określone zostaną po zakończeniu badań geotechnicznych gruntu i przeprowadzeniu rozpoznania w zakresie głębokości występowania pierwszego poziomu wody podziemnej. Prace ziemne mogą powodować krótkotrwałe naruszenie pierwszego poziomu wód podziemnych w wykopach. Ze względu na niewielkie rozmiary wykopów i ich zasypanie zaraz po wykonaniu fundamentów, ewentualne zmiany warunków gruntowo-wodnych będą krótkotrwałe. Będzie to oddziaływanie tymczasowe
i lokalne, które nie naruszy trwale stosunków wodnych.
Na etapie budowy linii elektroenergetycznej 110 kV wykorzystywanie surowców naturalnych będzie ograniczane do minimum. Przedsięwzięcie, z uwagi na swa specyfikę realizowane będzie głównie z wykorzystaniem gotowej aparatury, urządzeń, elementów i wyrobów budowlanych (prefabrykowane fundamenty lub gotowy beton, konstrukcje słupów, przewody itp.). Powyższe rozwiązanie ograniczy negatywne oddziaływania etapu budowy na środowisko.
           Przy pracach budowlano montażowych będą wykorzystywane środki transportu do przewozu materiałów oraz typowe maszyny budowlane — dźwigi, koparki, palownice lub wiertnice oraz podnośniki i betonomieszarki. Planowane jest rozwieszanie przewodów na słupach metodą bezdotykową w stosunku do powierzchni terenu (zastosowanie wciągarek), eliminującą zagrożenie niekorzystnego oddziaływania na powierzchnię terenu i na szatę roślinną oraz ekosystemy przyrodnicze na odcinkach między słupami. Po zakończeniu montażu słupów oraz wykonaniu naciągów przewodów, teren budowy zostanie poddany rekultywacji i przywróceniu do stanu pierwotnego.
 
     Z przedłożonej dokumentacji wynika, że prowadzeniem prac budowlanych może wiązać się
z okresowym wzrostem emisji spalin, poziomu hałasu oraz zapylenia spowodowanego pracą sprzętu oraz ruchem pojazdów po terenie inwestycji oraz na drogach dojazdowych  Przewiduje się, że głównymi emitorami zanieczyszczeń podczas fazy realizacji inwestycji będą spaliny pochodzące z pracujących maszyn budowlanych i sprzętu transportowego oraz pył powstający w trakcie pracy maszyn i urządzeń wykonujących roboty ziemne. Zanieczyszczenia te wystąpią przede wszystkim na obszarze prowadzonych prac budowlanych, a także w niewielkim stopniu w sąsiedztwie tras przejazdowych transportu samochodowego w przypadku konieczności wywozu nadmiaru ziemi
z wykopów fundamentowych. W celu ich zminimalizowania wszystkie prace budowlane wykonywane będą przy pomocy sprawnych technicznie maszyn i urządzeń budowlanych,
z wyłączaniem sprzętu budowlanego podczas dłuższych przerw w pracy (unikanie pracy urządzeń na biegu jałowym). Czas pracy maszyn i urządzeń powinien zostać ograniczony do pory dziennej. Planowane jest również wprowadzanie logistyki transportu ograniczającej przejazdy, a tym samym zużycie paliwa i zmniejszającej emisję do środowiska motoryzacyjnych zanieczyszczeń powietrza, hałasu i drgań podłoża. Ponadto do transportu odpadów, materiałów budowlanych i ludzi w jak największym stopniu wykorzystana zostanie istniejąca sieć dróg i lekkie pojazdy. Przewiduje się, że zasięg uciążliwości powodowanych w fazie realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia ograniczy się do najbliższego otoczenia (placu budowlano-montażowego), a emisja substancji zanieczyszczających oraz hałasu będzie miała charakter krótkoterminowy i ustanie wraz
z zakończeniem prac budowlanych.
Prace budowlane prowadzone będą z zachowaniem ostrożności, w celu przeciwdziałania przedostawania się zanieczyszczeń do wód powierzchniowych, podziemnych i gleb. Zaplecze budowy zorganizowane zostanie na wynajętym, istniejącym, utwardzonym placu w możliwie najbliższej lokalizacji od inwestycji. Do prac wykorzystywany będzie sprzęt sprawny technicznie, nowoczesny, nie powodujący wycieków substancji ropopochodnych. Płyny ropopochodne (smary, oleje) będą magazynowane poza placem budowy. Plac budowy wyposażony zostanie w środki umożliwiające szybkie zebranie ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych w sytuacjach awaryjnych. Ścieki bytowe gromadzone będą w pojemnikach przenośnych toalet i okresowo wywożone do najbliższej oczyszczalni ścieków przez wyspecjalizowaną firmę. Teren budowy należy wyposażyć w środki do neutralizacji substancji ropopochodnych, rozlanych w sytuacjach awaryjnych. W przypadku wycieku substancji ropopochodnych na powierzchnię ziemi będą stosowane sorbenty.
 
          W trakcie prowadzenia prac budowlanych przewiduje się powstawanie odpadów materiałowo budowlanych. Wytworzone w trakcie budowy odpady komunalne i budowlane należy składować selektywnie, w wyznaczonym miejscu, a następnie przekazywać podmiotom posiadającym stosowne zezwolenie do ich odzysku lub unieszkodliwienia. Na etapie budowy ścieki bytowe będą gromadzone w kontenerach sanitarnych, których zawartość powinna być odbierana przez uprawnione podmioty.
Na etapie eksploatacji przedmiotowa linia elektroenergetyczna jako obiekt służący do przesyłania energii elektrycznej, nie będzie wykorzystywała wody, surowców, materiałów, paliw, czy też energii, z wyjątkiem zużycia niewielkich ilości w trakcie prac konserwacyjnych
i naprawczych.
             Linie elektroenergetyczne nie emitują ścieków, zanieczyszczeń do powietrza, nie wytwarzają też żadnych odpadów technologicznych. W czasie prowadzenia prac konserwatorskich, napraw czy prac remontowych będą powstawać niewielkie ilości odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne. Odpady te będą gromadzone selektywnie i na bieżąco przekazywane uprawnionym pomiotom do dalszego zagospodarowania.
          Funkcjonowanie planowanego przedsięwzięcia związane będzie z emisją do środowiska hałasu, będą to zjawiska ulotne  i wyładowania powierzchniowe, występujące na izolatorach. Prowadzone badania i pomiary na obiektach istniejących wykazują, że poziom hałasu w sąsiedztwie linii 110 kV nie przekracza 35 dB (wyznaczony w osi słupa przy złej pogodzie). Pod przewodami linii w środku przęsła, przy dobrej pogodzie poziom ten wynosi 26 - 32 dB. W związku
z powyższym generowany hałas nie będzie w sposób niekorzystny oddziaływać na środowisko i warunki życia ludzi.
Linie elektroenergetyczne wysokiego napięcia są źródłami pól elektromagnetycznych
o częstotliwości 50 Hz. W celu określenia granicy obszaru oddziaływania linii napowietrznej na środowisko przyjęto maksymalną szerokość pasa oddziaływania wynikającą z odziaływania pola elektromagnetycznego, przedstawianą w licznych dostępnych publikacjach dot. pól elektromagnetycznych w otoczeniu napowietrznych linii elektroenergetycznych. Pas ten wynosi 18 m (po 9 m mierząc od osi linii 110 kV) i jest to przewidywany obszar, na który oddziaływać będzie inwestycja. W przypadku przedmiotowej linii jest to teren rolny, bez zabudowy. Poza tym obszarem nie będzie przekroczona wartość dopuszczalna natężenia pola elektrycznego i magnetycznego dla terenów przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową czy jednorodzinną.
W przedstawionej dokumentacji brak jest informacji na temat budowy innych linii elektroenergetycznych w obszarze planowanej Inwestycji. Realizacja przedsięwzięcia nie będzie powodować negatywnego oddziaływania w związku z kumulacją pól elektromagnetycznych oraz hałasu z istniejącymi obiektami elektroenergetycznymi na terenie projektowanych wprowadzeń linii oraz w jej pobliżu.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Pregoły (Dz. U. z 2023 r., poz. 207) przedmiotowe zadanie ma być realizowane w zlewni jednolitej części wód powierzchniowych (JCWP): „Stara Łyna” - kod JCWP: RW700009584529, która została określona jako naturalna, monitorowana część wód, zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych.
Celem środowiskowym, określonym dla ww. JCWP zgodnie z Planem gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Pregoły (Dz. U. z 2023 r., poz. 207) jest osiągnięcie dobrego stanu ekologicznego, zapewnienie drożności cieku dla migracji ichtiofauny oraz osiągnięcie dobrego stanu chemicznego.
Ponadto planowane przedsięwzięcie położone jest w obszarze monitorowanej, jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie: GW700020, której stan oceniony został jako dobry, a z oceny stanu wynika, że jest ona niezagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych.
Celem środowiskowym dla JCWPd zgodnie z ww. planem jest osiągnięcie dobrego stanu chemicznego oraz dobrego stanu ilościowego.
Planowane zamierzenie będzie realizowane poza obszarem Głównych Zbiorników Wód Podziemnych.
Analiza materiału dowodowego pod kątem wymagań zawartych w art. 63 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) wskazała, iż przedsięwzięcie będzie realizowane poza miejscem występowania obszarów wodno-błotnych chronionych na mocy Konwencji o obszarach wodno-błotnych mających znaczenie międzynarodowe, zwłaszcza jako środowisko życiowe ptactwa wodnego, jak również poza obszarami siedlisk łęgowych oraz ujść rzek. Zadanie zlokalizowane zostanie poza obszarami wybrzeży, górskimi, leśnymi, poza obszarami ochronnymi zbiorników wód śródlądowych oraz obszarami przylegającymi do jezior. Zadanie nie przecina cieków wodnych. Na terenie działek inwestycyjnych znajdują się oczka wodne.
Na etapie realizacji jaki eksploatacji przedmiotowego przedsięwzięcia nie będzie dochodziło do poboru wód z ww. JCWP, a także nie będzie realizowane odprowadzenie do niej wód oraz ścieków. Na potrzeby przedmiotowego przedsięwzięcia nie będzie wykonywane ujęcie wód podziemnych. Przedsięwzięcie nie przyczyni się do likwidacji oczek wodnych.
Zamierzenie jest położone poza obszarami szczególnego zagrożenia powodzią w rozumieniu art. 16 pkt 34 ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2625 z późn. zm.) oraz poza obszarami podlegającymi ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r.  o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 916).
Po przeanalizowaniu załączonej do wniosku karty informacyjnej przedsięwzięcia, uwzględniając charakter, skalę i lokalizację przedsięwzięcia oraz planowane rozwiązania techniczne chroniące środowisko, nie przewiduje się negatywnego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na stan jednolitych części wód oraz na realizację celów środowiskowych, określonych dla nich w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Pregoły”, przyjętym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 29 listopada 2022 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 207).
Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami Natura 2000 oraz poza innymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r. poz. 1336). Najbliżej zlokalizowany obszar Natura 2000 to Jonkowo — Warkały PLH280039 oddalony ok. 1,7 km od analizowanego terenu. Z uwagi na odległość, rodzaj, skalę i zasięg oddziaływania przedmiotowej inwestycji nie przewiduje się negatywnego wpływu na cele i przedmiot ochrony wyżej wymienionego obszaru Natura 2000 oraz jego integralność.
 
Teren planowanego przedsięwzięcia położony jest w granicach korytarzy ekologicznych Warmia i Dolina Pasłęki — Puszcza Piska. Z uwagi na charakter przedsięwzięcia i niewielką zajętość terenu pod stanowiska słupowe przedsięwzięcie nie powinno wpływać na drożność ww. korytarzy. Napowietrzna linia elektroenergetyczna może potencjalnie oddziaływać na ptaki. Stosowane w liniach 110 kV odstępy izolacyjne są na tyle duże, że minimalizują możliwość porażenia ptaków prawie do zera (wymagany minimalny odstęp izolacyjny wynosi ok. 1 m, a w praktyce odstępy przewodów na słupie wynoszą ok. 2 - 2,5 m).
W przypadku izolatorów przebiegających w linii przewodów przyjęta zostanie minimalna długość izolatora 80 cm, w celu eliminacji zagrożenia spowodowania przez duże ptaki zwarcia między przewodami a słupem.
         Inwestycja nie powinna również negatywnie oddziaływać na istniejące walory krajobrazowe,
z uwagi na jej realizację w obrębie istniejącej linii elektroenergetycznej, wkomponowanej już
w krajobraz oraz fakt, że planowane wprowadzenia będą bardzo krótkie.
 
Planowane odcinki linii 110 kV nie należą do przedsięwzięć o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej. Inwestycja może być potencjalnym źródłem zagrożenia z uwagi na możliwość wystąpienia awarii mechanicznej elementów konstrukcyjnych linii. Mogą wystąpić awarie w postaci zgięć, złamań lub przewrócenia się słupów, zerwania lub opadnięcia przewodów, zerwania lub połamania elementów izolacji i osprzętu na słupach, szczególnie w katastrofalnych warunkach atmosferycznych, jak huragany i oblodzenia. Awarie elektryczne nie będą stanowiły jednak bezpośredniego zagrożenia dla ludzi, zwierząt i roślin, gdyż w przypadku ich zaistnienia, napięcie na linii jest natychmiast automatycznie wyłączane. Przewody linii wysokiego napięcia dobrane zostaną pod względem mechanicznym (wytrzymałościowym) w taki sposób, by wykluczyć możliwość ich zerwania się. Dotychczasowe doświadczenia
z eksploatacji linii wysokiego napięcia w Polsce wykazują brak istotnego zagrożenia związanego z awariami. Planowane przedsięwzięcie nie będzie źródłem emisji gazów cieplarnianych do powietrza, poza niewielkimi ilościami ozonu i tlenków azotu uwalniającymi się wskutek zjawiska ulotu, w związku z czym będzie w znikomym stopniu wpływało na klimat.
Przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane na obszarach wybrzeży, obszarach górskich, obszarach leśnych, obszarach wodno - błotnych oraz innych obszarach o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliskach łęgowych oraz ujściach rzek, strefach ochronnych ujęć wód oraz obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych, obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne, uzdrowiskach oraz obszarach ochrony uzdrowiskowej. Biorąc pod uwagę lokalizację, rodzaj, skalę i możliwe oddziaływania inwestycji nie przewiduje się wystąpienia skumulowanego oddziaływania na planowanym obszarze.
                     
Z uwagi na skalę i zakres planowanego przedsięwzięcia oddziaływania będą miały zasięg lokalny, bez ryzyka transgranicznych oddziaływań na środowisko. Mając powyższe na uwadze postanowiono jak w sentencji.
Mając powyższe na uwadze postanowiono jak w sentencji.
 
Pouczenie
 
            Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
            W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości jej zaskarżenia do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
            Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postepowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postepowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie 14 dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do wyjaśnienia sprawy.
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Załączniki:
  1. Charakterystyka przedsięwzięcia
Otrzymują:
  1. strony postępowania wg wykazu zgodnie z  art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) poinformowane zostały przez zawiadomienie.
  2. Michał Mojsik, Pracownia Projektowa Enspro sp. z o.o., ul. Białostocka 5,16-070 Łyski
  3. a/a
Do wiadomości:
  1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie.
  2. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie.
  3. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Dyrektor Zarządu Zlewni w Olsztynie.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-01-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Granica
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-01-22 15:48:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-01-22 15:54:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-15 11:19:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
515 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OBWIESZCZENIE

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                                                                              Jonkowo, 29.12.2023r.
GD.6220.42.2023.S 
 
 
OBWIESZCZENIE
o wydaniu decyzji w sprawie przeniesienia na inny podmiot decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
Na podstawie art. 49 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) w związku z art. 74 ust. 3 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094
z późn. zm.).
zawiadamiam
o wydanej w dniu 29.12.2023 r na wniosek Spółki Elektrownia PV Czerwona Sp. z o.o. decyzji znak GD.6220.42.2023 w sprawie przeniesienia na inny podmiot decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn:.,,Budowa Elektrowni słonecznych wraz
z infrastrukturą towarzyszącą ,,WOŁOWNO I’’ i ,,WOŁOWNO II’’ o łącznej mocy do 2 MW na działce 174/11 obręb Wołowno, gmina Jonkowo’’.
 
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Jonkowie oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Jonkowie oraz tablicy ogłoszeń w miejscowości planowanej inwestycji.
Informuję o możliwości zapoznania się z dokumentacją w powyższej sprawie w siedzibie Urzędu Gminy Jonkowo w pokoju nr 26, od poniedziałku do piątku w godzinach 07.00 — 15.00
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-01-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Granica
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-01-11 08:54:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-01-11 08:54:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-15 11:19:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
530 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

OBWIESZCZENIE WÓJTA GMINY JONKOWO

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                                                                                         Jonkowo, dnia 09.11.2023 
GD.6220.40.2023. S               
OBWIESZCZENIE
WÓJTA GMINY JONKOWO
 
o wszczęciu postępowania
i wystąpieniu do organów współdziałających
Na podstawie art. 10 S l, art. 49 S I i art. 61 S 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) w związku z art. 73 ust .l  ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.)
 
zawiadamiam
 
że na podstawie wniosku z dnia 27.10.2023 r. (data wpływu do Urzędu 27.10.2023 r.) złożonego przez Gminę Jonkowo zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Przebudowa drogi wewnętrznej gminnej- ul. Koralowa w Jonkowie”
Na podstawie art. 75 ust. I pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.), organem właściwym w sprawie wydania przedmiotowej decyzji jest Wójt Gminy Jonkowo.
Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeks postępowania administracyjnego do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium. Zgodnie z art. 28 Kodeksu postępowania administracyjnego stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.
Przedmiotowe przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć określonych w § 3 ust. I pkt. 62 Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.).
Zgodnie z art. 64 ust. I pkt I i 4 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), w toku postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia, należy uzyskać opinie:
> Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie,
> Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie,
> Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Elblągu.
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych i ewentualnych uzgodnieniach.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Jonkowo, wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Jonkowo
w siedzibie urzędu przy ul. Klonowa 2.
Informuję o możliwości zapoznania się z dokumentacją w powyższej sprawie w siedzibie Urzędu Gminy Jonkowo w pokoju nr 19, od poniedziałku do piątku w godzinach 07.00 — 15.00, w terminie 14 dni od dnia publicznego obwieszczenia. Organem właściwym do rozpatrzenia zgłoszonych uwag i wniosków jest Wójt Gminy Jonkowo.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-11-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Granica
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-11-09 13:37:10
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-11-09 13:37:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-15 11:18:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1236 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

ZAWIADOMIENIE

Akapit nr 1 - brak tytułu

                                                                                                                                          Jonkowo, dnia 11.10.2023 r.
 
GD.6220.33.2023.S                                                                              
 
ZAWIADOMIENIE
WÓJTA GMINY JONKOWO
o wszczęciu postępowania
i wystąpieniu do organów współdziałających
 
 
            Na podstawie art. 10 § 1, art. 49 § 1 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.), w związku z art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.)
 
zawiadamiam
 
że na podstawie wniosku z dnia 08.09.2023 r. (data wpływu do 13.09.2023 r.) złożonego przez ENERGA - OPERATOR S.A., ul. Marynarki Polskiej 130, 80-557 Gdańsk, działającego przez pełnomocnika Pana Michała Mojsik, Pracownia Projektowa Enspro Sp. z o.o., ul. Białostocka 5, 16-070 Łyski, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Budowie sieci elektroenergetycznej – wprowadzeń jednego toru napowietrznej linii 110 kV Olsztyn Mątki – Olsztynek/Olsztyn Mątki – Jaroty do stacji GPZ Gutkowo”, które będzie realizowane na dz. nr 107, 101/2, 108 Gutkowo oraz 118 obręb Warkały.
 
                Na podstawie art.75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), organem właściwym w sprawie wydania przedmiotowej decyzji jest Wójt Gminy Jonkowo.
                Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10  Kodeks postępowania administracyjnego do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium. Zgodnie z art. 28  Kodeksu postępowania administracyjnego stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie albo kto żąda czynności organu ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.
               
                Przedmiotowe przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć określonych § 3 ust. 1 pkt. 7 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 z późn. zm.). Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1 i 4 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.), w toku postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia, należy uzyskać opinie:
 
  • Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie,
  • Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie,
  • Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Olsztynie.
 
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych i ewentualnych uzgodnieniach.
 
                Niniejsze obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie  Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Jonkowo, wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Jonkowo w siedzibie urzędu przy ul. Klonowa 2 oraz na tablicy ogłoszeń w miejscowości Gutkowo.
                Informuję o możliwości zapoznania się z dokumentacją w powyższej sprawie w siedzibie Urzędu Gminy Jonkowo w pokoju nr 12, od poniedziałku do piątku w godzinach 07.00 – 15.00, w terminie 14 dni od dnia publicznego obwieszczenia. Organem właściwym do rozpatrzenia zgłoszonych uwag i wniosków jest Wójt Gminy Jonkowo.
 
 
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-10-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Czepil-Gołaś
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-10-11 13:30:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-10-11 13:30:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-15 11:18:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
924 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji