ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Jonkowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Petycje

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Petycja : Inicjatywa - Jawność i Transparentność to niższe podatki i wyższy PKB

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-06-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Cichosz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-06-12 10:56:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Stanisław Drzewiecki
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-06-12 10:57:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Stanisław Drzewiecki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-12 10:59:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
535 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Petycja

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-06-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Cichosz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-06-11 14:39:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Stanisław Drzewiecki
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-06-11 14:39:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Stanisław Drzewiecki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-12 10:59:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
645 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Petycja numer 2024/01 z dnia 06 Maja 2024

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
 
Petycja numer 2024/01 z dnia 06 Maja 2024

Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego
zgodnie z art. 33 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1526)
 
Dane wnoszącego petycję
Wprowadzone zgodnie z Ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 162 i 1590) oraz art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 870).
 
Data złożenia petycji
Stosując art. 61 pkt. 2 Kodeksu Cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1740).
 
Adresat wniosku/petycji
Organ wskazany w przekazanym dokumencie, identyfikowany za pośrednictwem adresu e-mail, na który dostarczono niniejszy wniosek/petycję, uzyskanego z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.
 
W razie wątpliwości dotyczących procedury
Prosimy o zastosowanie art. 222 Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 i 695).
 
Streszczenie celów petycji
 
Niniejsza petycja skierowana do Kierownika Jednostki Samorządu Terytorialnego ma na celu inicjowanie działań zmierzających do zwiększenia efektywności i oszczędności poprzez wprowadzenie nowoczesnych technologii automatyzacji w procesach administracyjnych gminy.

Kluczowe cele petycji obejmują:
 
1. Uzyskanie Dotacji: Zwracamy się z prośbą o podjęcie działań w celu pozyskania bezzwrotnej dotacji w wysokości 50 000 zł od Polskiego Funduszu Rozwoju, przeznaczonej na automatyzację procesów administracyjnych. Dotacja ta umożliwi realizację projektów automatyzacyjnych bez dodatkowych kosztów dla samorządu.

2. Promocja i Wdrażanie Automatyzacji: Proponujemy wdrożenie technologii automatyzacji czyli Robotic Process Automation (RPA), które przyniosą znaczące korzyści, takie jak skrócenie czasu realizacji usług, zmniejszenie błędów operacyjnych, oraz obniżenie kosztów operacyjnych, co w dłuższej perspektywie przyczyni się do poprawy jakości usług publicznych i zwiększenia zadowolenia mieszkańców.

3. Transparentność i Dialog: Stawiamy na otwartą komunikację i transparentność działań, proponując regularne publikacje postępów i wyników współpracy z gminą, a także organizowanie spotkań online, aby omówić szczegóły i potencjalne korzyści wynikające z zaproponowanych zmian.
 
4. Wzmocnienie Interoperacyjności: Zwracamy uwagę na potrzebę zgodności z nowymi regulacjami Unii Europejskiej dotyczącymi cyberbezpieczeństwa w tym automatyzacji (Dyrektywa NIS2) oraz krajowymi wymogami interoperacyjności.
 

Preambuła wniosku/petycji
 
Wprowadzenie
 
Odwołując się do UCHWAŁY NR 28 RADY MINISTRÓW z dnia 18 lutego 2021 r. dotyczącej Programu Otwierania Danych na lata 2021–2027 oraz Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa (PZIP), który promuje wysokiej jakości e-usługi dla społeczeństwa i spójny system informacyjny, pragniemy zwrócić uwagę na możliwość uzyskania bezzwrotnej dotacji w wysokości 50 000 zł na automatyzację procesów w Państwa gminie.
 

Dotacja w wysokości 50 000 zł
 
Dotacja jest udzielana przez Polski Fundusz Rozwoju na projekty automatyzacyjne, dedykowane dla Państwa jednostki. Uzyskanie tej dotacji jest całkowicie wolne od jakichkolwiek kosztów dla samorządu, takich jak współfinansowanie czy opłaty VAT, i jest to dotacja bezzwrotna.
 
Wnioskodawcą, czyli stroną odpowiedzialną za cały proces ubiegania się o dotację, w tym przygotowanie niezbędnej dokumentacji i opisów, jest strona wnosząca petycję. Proces ten nie wiąże się z żadnymi ukrytymi kosztami ani dodatkowymi opłatami. Pełna odpowiedzialność za złożenie kompletnego wniosku dotacyjnego spoczywa na wnioskodawcy, którym jest strona wnosząca petycję.
 
Korzyści z automatyzacji procesów w administracji samorządowej
 
Automatyzacja procesów administracyjnych oferuje znaczące korzyści, które są zgodne z celami Uchwały Nr 28 Rady Ministrów oraz Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa (PZIP). Implementacja automatyzacji umożliwia efektywniejsze świadczenie usług, skracając czas ich realizacji nawet o 50% i zmniejszając błędy operacyjne o 80%. Dzięki zastosowaniu technologii automatyzacji - RPA (Robotic Process Automation), usługi mogą być dostępne 24/7, co zwiększa ich dostępność o 24% i pozwala na szybkie dostosowanie do zmieniających się przepisów i potrzeb, skracając czas reakcji o 40%. W dłuższej perspektywie, RPA może przyczynić się do obniżenia kosztów operacyjnych o 30%.
 
Wprowadzenie automatyzacji przynosi więc nie tylko poprawę efektywności i dokładności w zarządzaniu zasobami oraz obsługą obywateli, ale także redukcję kosztów dla podatników.
Wszystko to przekłada się na lepsze funkcjonowanie administracji i zwiększoną satysfakcję użytkowników.
 
Więcej informacji na temat automatyzacji oraz przykłady wdrożeń można znaleźć na stronie Automatyzacja w Urzędach https://g1ant.com/automatyzacja-w-urzedach
 
Zatem;

W interesie zarówno decydentów, jak i obywateli (podatników), powinno być ciągłe promowanie rozwiązań, które optymalizują funkcjonowanie administracji publicznej. Zdaniem wnioskodawcy, działania te są zgodne z dyspozycjami art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego.
 
Takie działanie - zdaniem wnioskodawcy - idealnie wpisuje się w dyspozycje art 241 KPA -

"Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności."

Zatem;

Zaleca się regularne sprawdzanie stanu faktycznego i monitorowanie poziomu implementacji nowoczesnych rozwiązań w Urzędach. Dobrym przykładem skuteczności takich działań są udane wdrożenia w jednostkach administracji publicznej. Analizy i opisy tych wdrożeń, dostępne w bogatym piśmiennictwie, często podkreślają oszczędności zarówno w wydatkowaniu środków publicznych, jak i w liczbie roboczogodzin pracowników.
 
Informacje na temat udanych projektów oraz szczegółowe analizy korzyści płynących z automatyzacji można znaleźć na stronach internetowych jednostek administracji publicznej oraz w specjalistycznych publikacjach dostępnych na licznych portalach branżowych.
 
Ad exemplum 
Udane wdrożenie 1
Sejm przyjął nowe przepisy mające na celu wprowadzenie automatyzacji procesów w Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Zgodnie z projektem, opracowanym przez Ministerstwo Finansów, zostanie uruchomiony system e-Urząd Skarbowy (e-US). System ten umożliwi dwustronną komunikację z podatnikami i pozwoli na załatwianie spraw podatkowych online, w tym na uzyskiwanie bezpłatnych zaświadczeń. e-US zastąpi obecnie funkcjonujący Portal Podatkowy i będzie miał taką samą moc prawną jak tradycyjne metody. Dodatkowo, uruchomiony zostanie system "e-Koncesje" do elektronicznego wydawania koncesji i zezwoleń.
 
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Krajowej Administracji Skarbowej.
 
Udane Wdrożenie 2

Urząd Miasta Bydgoszczy skutecznie wdrożył technologię RPA (Robotic Process Automation) do obsługi faktur, co znacząco usprawniło zarządzanie płatnościami i eliminowało błędy związane z ręcznym przetwarzaniem. Automatyzacja uwolniła urzędników od żmudnych zadań, pozwalając im skoncentrować się na pracach wymagających kreatywności. Ponadto, roboty zostały wykorzystane do zbierania i analizy danych o zużyciu energii elektrycznej, co umożliwiło efektywniejsze zarządzanie energią w mieście i obniżenie kosztów operacyjnych. Inicjatywa ta przynosi oszczędności budżetowe oraz poprawia jakość usług i wydajność pracy urzędu.

Więcej … vide: https://pfrdlamiast.pl/baza-miejskich-innowacji/robotyzacja-procesow-administracyjnych-w-urzedzie-miasta-bydgoszczy.html
 
Wybrane problemy cyfryzacji w samorządach Polski

W wielu jednostkach samorządu terytorialnego, takich jak urzędy gmin czy miast, nadal istnieją problemy z integracją i interoperacyjnością używanych systemów teleinformatycznych. Pomimo obowiązywania od 2012 roku Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, które określa minimalne wymagania dla rejestrów publicznych i wymiany informacji elektronicznej oraz systemów teleinformatycznych (Dz.U. 2017.2247), efektywne rozwiązania w tym zakresie pozostają niewystarczające. Dodatkowo, zbliża się koniec vacatio legis dla Dyrektywy 2022/2555, znaną jako NIS2, która ma na celu wzmocnienie cyberbezpieczeństwa w tym automatyzacji na terenie Unii Europejskiej.
 

W Serwisie Samorządowym Polskiej Agencji Prasowej znajduje się analiza mówiąca, że proces cyfryzacji w polskich urzędach miast przebiega nierównomiernie. Z raportu Obserwatorium Polityki Miejskiej IRMiR wynika, że chociaż 77% urzędów oferuje e-usługi dla mieszkańców, to w większości przypadków ograniczają się one do możliwości składania wniosków i deklaracji online. Miasta większe posiadają znacznie szerszą ofertę e-usług w porównaniu do mniejszych, z których 27% nie oferuje ich wcale. Raport zwraca także uwagę na problemy z dostępnością i zrozumiałością informacji o e-usługach oraz na brak skoordynowanej strategii cyfryzacji na poziomie miast. Mimo że pandemia COVID-19 przyspieszyła procesy cyfryzacji, nadal obserwuje się brak systemowego i długoterminowego podejścia do tej kwestii.
 
Więcej informacji można znaleźć w Serwisie Samorządowym Polskiej Agencji Prasowej.
https://samorzad.pap.pl/kategoria/e-urzad/raport-o-cyfryzacji-samorzadow-male-miasta-nie-nadazaja-z-rozwojem-e
 
Niniejsze pismo zawiera analizę wybranych przez wnioskodawcę przykładów, które wskazują na pilną potrzebę kompleksowej cyfryzacji, szczególnie w kontekście zbliżającego się końca vacatio legis Dyrektywy 2022/2555, zwaną NIS2. Ta dyrektywa ma na celu wzmocnienie cyberbezpieczeństwa oraz automatyzacji w Unii Europejskiej.
 
Nasze działania z ostatniej dekady, w tym rozmowy z gminami oraz petycje i wnioski, wykazały, że obecny stan bezpieczeństwa IT oraz automatyzacji w wielu gminach i miastach jest niezadowalający. Wiele z nich nie spełnia ustawowych wymogów Rozporządzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. dotyczących Krajowych Ram Interoperacyjności.
 
Biorąc pod uwagę powyższe obserwacje oraz interes społeczny (pro publico bono), wnosimy o:

Na podstawie art. 61 Konstytucji RP oraz art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit. c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 902), wnosimy o udzielenie informacji publicznej dotyczącej:
 
§1 Wniosek o informacje dotyczące inicjatywy dotacji 50 000 zł
Wnosimy o udzielenie informacji publicznej o konkretną informacje na temat planów i terminów, które Urząd zamierza zastosować w zakresie pozyskania nieodpłatnej dotacji na cyfryzację w kwocie 50 000 zł oraz intencji rozpoczęcia rozmów na ten temat z wnioskodawcą.
§1.1 Dane kontaktowe urzędnika
W przypadku twierdzącej odpowiedzi na wniosek z §1, uprzejmie prosimy o przekazanie danych kontaktowych osoby odpowiedzialnej za procesy decyzyjne dotyczące pozyskiwania nieodpłatnych dotacji dla Urzędu. Prosimy również o informacje dotyczące osoby zarządzającej infrastrukturą informatyczną. Dokładne dane powinny obejmować imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz stanowisko służbowe każdej z wymienionych osób.  Dodatkowo, prosimy o informację, kiedy można oczekiwać rozpoczęcia rozmów z Urzędem w sprawie wspomnianej dotacji.  Dziękujemy za współpracę i czekamy na szybką odpowiedź w celu dalszego postępowania. 
 
§1.2 Uzasadnienie bierności w obszarze otrzymania dotacji
Jeśli odpowiedź na wniosek z §1 jest przecząca, prosimy o udzielenie informacji publicznej, wyjaśniającej przyczyny braku inicjatyw i chęci uzyskania bezpłatnej dotacji w kwocie 50 000 zł  w zakresie cyfryzacji. Prosimy o przedstawienie tego uzasadnienia w maksymalnie trzech zdaniach, dlaczego nie chcą Państwo skorzystać z bezpłatnej dotacji 50 000 zł na cyfryzację Państwa urzędu.
 
§2 Wniosek o informacje dotyczące audytu i automatyzacji
Wnosimy o udzielenie informacji publicznej na temat przeprowadzenia przez Kierownika JST, w ciągu ostatnich trzech lat, audytu, analizy lub planowania działań systematycznych mających na celu stopniową automatyzację systemów teleinformatycznych używanych w Urzędzie.

§2.1 Szczegóły realizacji działań automatyzacyjnych
W przypadku twierdzącej odpowiedzi na wniosek z §2, prosimy o dostarczenie szczegółowego raportu z przeprowadzonych w ciągu ostatnich trzech lat audytów technologicznych pod kątem automatyzacji Urzędu, w tym ich wyników, wniosków oraz planów wdrożenia rekomendacji.

Należą do nich informacje, w ramach których systemów rozpoczęto automatyzację, jaki zakres działań osiągnięto, czy te działania były wsparte analizą technologiczną, oraz z jakich narzędzi RPA skorzystano. Prosimy również o informacje dotyczące osiągniętych celów związanych z automatyzacją, w tym które oprogramowanie i systemy udało się zintegrować, oraz inne istotne informacje oceniające stopień informatyzacji i automatyzacji Urzędu.
 
§2.2 Planowanie przyszłych inicjatyw automatyzacyjnych
Jeśli odpowiedź na wniosek z §2 jest przecząca, na mocy art. 61 Konstytucji RP oraz art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit. a Ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), wnioskujemy o udzielenie informacji publicznej, czy Urząd planuje w najbliższym roku przeprowadzenie audytu technologicznego systemów informatycznych pod kątem automatyzacji, zgodnie z Dyrektywą 2022/2555, oraz czy istnieje zainteresowanie rozpoczęciem rozmów w sprawie nieodpłatnego audytu technologicznego z wnioskodawcą.
 
§3 Uzasadnienie braku działań w obszarze automatyzacji
W przypadku przeczącej odpowiedzi na wniosek z §2.2, prosimy o udzielenie informacji publicznej, wyjaśniającej przyczyny braku inicjatyw związanych z usprawnieniem organizacji i ulepszaniem pracy Urzędu. Prosimy o przedstawienie tego uzasadnienia w maksymalnie trzech zdaniach.
 
Współpraca w ramach dostępu do informacji publicznej
 
Celem tej petycji jest rozpoczęcie konstruktywnej współpracy z Urzędem Gminy. W tym celu proponujemy zorganizowanie spotkania online z przedstawicielami gminy, aby omówić zagadnienia związane z potencjalną dotacją w wysokości 50 000 zł na cele cyfryzacji oraz dostępem do informacji publicznej. Mamy nadzieję, że nasze działania spotkają się z Państwa otwartością i gotowością do dialogu.

Aby ułatwić nasz dialog, prosimy o umówienie spotkania w dogodnym dla Państwa terminie poprzez nasz internetowy kalendarz dostępny pod adresem: https://g1ant.com/umow-spotkanie
 
W dążeniu do pełnej transparentności, planujemy informować lokalne media o rozwoju naszej inicjatywy oraz o wynikach współpracy z gminą, zarówno w przypadku jej sukcesów, jak i ewentualnych przeszkód. Uważamy, że dostęp do informacji publicznej jest nie tylko prawem, ale także obowiązkiem każdego obywatela, aby wiedzieć, jak zarządzane są ich wspólne środki.
 
Zwiększenie przejrzystości działań Urzędu Gminy pozwoli mieszkańcom na lepsze zrozumienie podejmowanych decyzji. Jesteśmy przekonani, że otwarta komunikacja i dostęp do informacji wzmacniają zaufanie społeczne i sprzyjają zdrowszemu funkcjonowaniu wspólnoty. Poprzez aktywne angażowanie się obywateli w sprawy lokalne, takie jak składanie wniosków lub petycji, możemy razem pracować na rzecz lepszej przyszłości naszej gminy. Nasze działania mają na celu nie tylko ulepszenie procesów w gminie, ale także budowanie wspólnoty, która jest świadoma i zaangażowana w lokalne sprawy zarządzania.
 
Uzasadnienie Wniosku
 
Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina powinna maksymalnie wykorzystać dostępne środki finansowe na rozwój infrastruktury informatycznej, szczególnie biorąc pod uwagę dostępną dotację w wysokości 50 000 zł. Ta dotacja jest bezpłatną okazją do znaczącego zwiększenia operacyjności gminy poprzez automatyzację kluczowych procesów.
 
Automatyzacja procesów w sektorze usług publicznych, takich jak odpowiadanie na korespondencję, analiza zużycia wody, przetwarzanie zgłoszeń rolniczych, aktualizacja baz danych, czy też zarządzanie procesami podatkowymi, przynosi istotne oszczędności finansowe oraz czasowe. Umożliwia to efektywniejsze zarządzanie zadaniami publicznymi, które są finansowane z budżetu podatników.
 
Wdrożenie systemów automatyzacji, jak weryfikacja dokumentów rejestracji pojazdów, śledzenie ważności dokumentów, czy tworzenie i wysyłanie raportów statystycznych, pozwala na znaczące ograniczenie błędów operacyjnych oraz przyspieszenie realizacji obowiązków administracyjnych. Dodatkowo, zastosowanie automatycznych rozwiązań wspiera gminy w oszczędzaniu środków publicznych oraz roboczogodzin, co potwierdzają liczne publikacje dostępne online.
 
W kontekście realizacji tych działań, praktyki te nie tylko odpowiadają wymogom art. 241 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (KPA), ale także służą ogólnemu interesowi społecznemu (pro publico bono), wzmacniając dobro wspólne. Oprogramowanie umożliwiające robotyzację jest już skutecznie wykorzystywane w wielu Jednostkach Samorządu Terytorialnego (JST) w krajach Unii Europejskiej, jak również w niektórych urzędach w Polsce. Szczegółowe przykłady i referencje są dostępne na stronie: https://g1ant.com/przyklady-cyfryzacji
 
Kluczowym elementem w procesie wdrażania automatyzacji jest wykonanie bezpłatnego audytu technologicznego, który pozwoli zidentyfikować potencjalne obszary do automatyzacji oraz oszacować oszczędności, które mogą wyniknąć z wprowadzenia nowych technologii. Takie działania nie tylko zdefiniują obszary podatne na błędy, ale także przyczynią się do usprawnienia pracy w gminie, wnosząc ogólne korzyści dla mieszkańców.
 
Więcej informacji o możliwościach wykonania darmowych audytów technologicznych oraz o dostępnych rozwiązaniach automatyzacji można znaleźć na stronie dostawcy: https://g1ant.com/automatyzacja-w-urzedach


Na podstawie art. 61 Konstytucji RP oraz art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit. c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 902), wnioskujemy również o udzielenie informacji publicznej dotyczącej:

§4 Zapewnienie Transparentności Procesów
W trosce o pełną jawność i transparentność działań, wnosimy o opublikowanie treści tej petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata), zgodnie z art. 8 ust. 1 Ustawy o petycjach. Jest to wyrażenie naszej zgody na publikację wszystkich danych zawartych w petycji. Dodatkowo, prosimy o przesłanie linku do opublikowanej treści na nasz adres email: , abyśmy mogli śledzić postęp i dalsze kroki związane z naszą inicjatywą.


§5 Potwierdzenie Otrzymania Wniosku
Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku, zgodnie z §7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z dnia 22 stycznia 2002 r. Nr 5, poz. 46), na adres email:

§6 Wymóg Odpowiedzi

Wnosimy, aby odpowiedź na powyższe pytania i petycje, złożone na mocy art. 63 Konstytucji RP i art. 241 KPA, została udzielona i przesłana zwrotnie na adres email:

§7 Zabezpieczenie Elektroniczne Wniosku
Informujemy, że wniosek został zabezpieczony za pomocą bezpiecznego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego w formacie PDF. Dodatkowo, dla ułatwienia przetwarzania, treść wniosku została również przesłana drogą emailową, zgodnie z wytycznymi Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 z dnia 2016.09.29).
 
Dodatkowe Materiały na Temat Robotyzacji Procesów w Jednostkach Samorządu Terytorialnego, o których wzmiankowano w treści wniosku:

Robotyzacja procesów w jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce ma na celu zastąpienie ludzkich pracowników przez technologie do wykonania prostych, powtarzalnych zadań. Jest to odpowiedź na potrzebę zwiększenia wydajności i minimalizacji błędów. Miasta takie jak Bydgoszcz, Łódź i Lublin już z sukcesem wdrożyły takie rozwiązania, automatyzując zadania od zarządzania fakturami po budżetowanie projektów miejskich. Na przykład, Bydgoszcz zastosowała roboty w procesach rozliczania energii elektrycznej, Łódź skupiła się na zrobotyzowaniu procesów związanych z partycypacją społeczną, a Lublin zautomatyzował zadania w Wydziale Strategii i Przedsiębiorczości.

Zgodnie z analizami międzynarodowymi, robotyzacja przynosi znaczące korzyści nie tylko w Polsce, ale również za granicą, pozwalając miastom działać bardziej efektywnie i zwiększać satysfakcję mieszkańców. Zalety robotyzacji obejmują nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale także możliwość skupienia ludzkich zasobów na bardziej kreatywnych i ambitnych projektach. Warto rozważyć wprowadzenie takich rozwiązań również w innych jednostkach samorządowych. 

Link do artykułu: 
 
Problemy z Cyfryzacją w Samorządowych Urzędach.Cyfryzacja samorządowych urzędów w Polsce napotyka na liczne problemy, m.in. związane z brakiem dokumentów strategicznych i nieskoordynowanym podejściem. Według raportu Obserwatorium Polityki Miejskiej, aż 60% badanych miast nie posiada strategii dotyczącej cyfryzacji, co wskazuje na niewystarczającą wagę przywiązywaną do tego zagadnienia. Wyniki pokazują, że tylko 15% gmin ma strategię smart city, a 9% dotyczy transformacji cyfrowej. Struktury urzędów rzadko zawierają jednostki odpowiedzialne za sprawy cyfrowe, co stanowi barierę w rozwoju cyfryzacji, szczególnie w mniejszych miastach.
 
 
W 60-stronicowym raporcie Obserwatorium Polityki Miejskiej poświęconym cyfryzacji urzędów miast w Polsce ujawniono kluczowe problemy związane z transformacją cyfrową. Z raportu wynika, że aż 60% badanych miast nie posiada kompleksowej strategii cyfryzacji, co świadczy o niewystarczającej uwadze przywiązywanej do tej kwestii. Chociaż większe ośrodki wykazują większe zainteresowanie cyfryzacją, często ogranicza się ono do pojedynczych elementów w ramach ogólnych strategii rozwoju. Tylko 15% gmin posiada wyraźnie zdefiniowaną strategię smart city, a jedynie 9% gmin koncentruje się na szeroko pojętej transformacji cyfrowej. Ponadto, struktury urzędów rzadko zawierają wydzielone jednostki odpowiedzialne za sprawy cyfrowe. Małe miasta znacząco odstają od większych pod względem oferowanych e-usług i integracji cyfrowych rozwiązań w swoich planach rozwoju. Bez odpowiedniego wsparcia, różnice między miastami mogą się pogłębiać, co stanowi wyzwanie dla równomiernego rozwoju cyfrowego w kraju.
 
Wnioskodawca Osoba Prawna:
 
G1ANT ROBOT SP. Z O.O.
ul. Stepowa 34D
30 - 698 Kraków
NIP: 6751702390 REGON: 383162421

Tomasz P. Kmiecik,
Prezes Zarządu
Tel: 793 299 299
Email:
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Stanisław Drzewiecki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-16 10:39:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Stanisław Drzewiecki
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-16 12:25:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Stanisław Drzewiecki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-05-22 08:16:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
427 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

INICJATYWA - WSZYSCY KONTROLUJMY WYDATKI PUBLICZNE

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526.) 
 
Dane Podmiotu wnoszącego petycję znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 162, 1590)  oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach ( tj. Dz.U. 2018 poz. 870)  
Data dostarczenia  zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740) 
 
Adresatem Wniosku/Petycji* - jest Organ  ujawniony w komparycji - jednoznacznie identyfikowalny  za pośrednictwem adresu e-mail pod którym odebrano niniejszy wniosek/petycję. Rzeczony adres e-mail uzyskano z Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu.
 
W razie wątpliwości co do trybu jaki należy zastosować do naszego pisma - wnosimy o bezwzględne zastosowanie dyspozycji art. 222 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695) 
 
Preambuła Wniosku/Petycji*:
Wnioskodawca przed złożeniem niniejszego wniosku - zapoznał się z protokołem pokontrolnym Najwyższej Izby Kontroli o sygnaturze: LKI.430.003.2019 Nr ewid. 74/2019/P/19/072/LKI (w całości dostępny na stronach nik.gov.pl) 
W rzeczonym protokole - wnioski pokontrolne powzięte przez NIK - mają negatywny wydźwięk - i są prawie tożsame z innymi uprzednio realizowanymi przez NIK kontrolami w gminach w tym obszarze tematycznym - zatem można mniemać, że opisany stan jest permanentny, etc 
W treści wzmiankowanego protokołu NIK - inter alia konkluduje:  
(Skróty i podsumowania za serwisem PAP) 
„(…) 
Promocja gmin odbywa się bez jasnych strategii i planów działań, głównie na podstawie doraźnych pomysłów i ustnych sugestii  Także wydatki planowane są raczej na podstawie budżetów z lat wcześniejszych, niż na podstawie rzeczowych analiz potrzeb promocyjnych. A na końcu nie ma systemów ewaluacji działań, więc w efekcie gminy nie wiedzą nawet, czy i w jakim stopniu wydane pieniądze przyczyniają się do budowania ich pozytywnego wizerunku.
(…) W żadnym objętym kontrolą urzędzie nie opracowano odrębnego dokumentu strategicznego odnoszącego się wyłącznie do promocji danej jednostki samorządu terytorialnego - nawet jeśli na konieczność sporządzenia takiego dokumentu wskazano w obowiązujących dokumentach strategicznych.
(…)  Gminy w przytłaczającej większości nie sporządzają też szczegółowych planów działań promocyjnych.
 
Promocja gmin najczęściej jest jedynie realizacją schematycznych zadań, uzupełnianych pojawiającymi się często ad hoc „pomysłami” na doraźne działania promocyjne, które nie przekładają się na efektywną promocję na podstawie przemyślanej strategii. (…) 
 
(…) Na te wadliwości NIK wskazywała już w poprzednich kontrolach w tym obszarze.
 
Wydatki najczęściej planowano na cykliczne imprezy okolicznościowe, publikację artykułów prasowych i zakup gadżetów promocyjnych.
 
Finansowanie z budżetów promocyjnych promocję celów, które nie miały nic wspólnego z promocją, stwierdzono w połowie skontrolowanych jst. (…) pieniądze z budżetów promocyjnych wydatkowano np. w związku z publikacją nekrologów, zakupem mebli, stołu bilardowego i organizacją szkolenia związanego z ekologią.
NIK wskazuje na potrzebę:
Prawidłowego planowania promocji gminy na podstawie analizy potrzeb i wynikających z nich celów (określonych np. w strategii rozwoju) oraz właściwego monitorowania osiąganych efektów;
Dlatego Izba skierowała do kierowników skontrolowanych jst wnioski pokontrolne. Dotyczyły one przede wszystkim:
- konieczności planowania zadań dotyczących promocji gminy, na podstawie sporządzanych analiz potrzeb oraz określenia wskaźników osiągania celów i zadań promocyjnych oraz monitorowania i dokonywania analizy osiągniętych efektów działań promocyjnych,
- finansowania ze środków przeznaczonych na promocję tylko przedsięwzięć służących promocji gminy,
(…)” 
 
Kształt niniejszego wniosku i zakres pytań wynika wprost z faktu zapoznania się przez Wnioskodawcę z ww. protokołem NIK.
Wnioskodawca pozwala sobie tylko zauważyć, ze w przepisach prawa obszar ten został expressis verbis uregulowany przez Ustawodawcę: 
Mianowice w art 7 ust. 1 pkt 17, 18 i 19   Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym   (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 , 583) - określono expressis verbis - zadania  Wójta/Burmistrza/Prezydenta w tym obszarze - jako inter alia:  
„(…) Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: 
17) wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej; 
18) promocji gminy; 
19) współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie; (…)” 
 
- zagadnienia te określono - jako obowiązkowe zadania własne gminy. 
 
Zatem każdy Podatnik - ma obowiązek i prawo zadawać pytanie czy -  jeśli prawdziwe są powzięte przez  NIK wnioski - można byłoby pieniądze podatników  wydatkować efektywniej w tym obszarze?
Wszak w obecnej - szybko zmieniającej się rzeczywistości, można korzystać z możliwości angażowania najnowszych dostępnych narzędzi i mediów pozwalających trafiać od określonych grup odbiorców , a światowi liderzy w tym względzie (część hrabstw w USA i niektóre Jednostki w UE) wykorzystują już nawet sztuczną inteligencję do planowania i koordynowania długofalowych działań w tym obszarze - sic!
 
Tymczasem - a contrario trendom światowym - w naszych gminach - przytaczając ponownie konkluzję ze wzmiankowanego raportu NIK: "Promocja gmin odbywa się bez jasnych strategii i planów działań, głównie na podstawie doraźnych pomysłów i ustnych sugestii  Także wydatki planowane są raczej na podstawie budżetów z lat wcześniejszych, niż na podstawie rzeczowych analiz potrzeb promocyjnych(…)”.
 
Resumując - zdaniem wnioskodawcy - biorąc pod uwagę, że wydatkowane są na ten cel pieniądze Podatników - w szczególnym interesie publicznym pro publico bono jest podanie tego obszaru kontroli społecznej, procedurom sanacyjnym, czy to w trybie art. 241 KPA czy innych przepisów dot. jawności i transparentności, etc  
 
W zawiązku z powyższym: 
 
Osnowa Wniosku: 
§1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902 - w dalszej części rzeczona ustawa może występować pod akronimem: uoddip) - wnosimy o udzielnie informacji publicznej - jaką kwotę ze środków publicznych wydatkowała Gmina w 2023 r. w ramach zakupów związanych z szeroko rozumianymi usługami poligraficznymi. 
W rozumieniu wnioskodawcy rzeczona kwantyfikacja powinna dotyczyć wszystkich środków publicznych wydatkowanych w obszarze usług poligraficznych  w 2023 r. w tym wydatkowanych na usługi poligraficzne w ramach realizowanego zadania własnego gminy - zawartego  w art. 7 ust. 1 pkt. 18 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 , 583) 
 
 
§2) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c uoddip -  wnosimy o udzielnie informacji publicznej - jaką kwotę ze środków publicznych wydatkowała Gmina w 2023 r. - en bloc -  zgodnie z wykonywaniem obowiązkowego zadania własnego określonego w . 7 ust. 1 pkt. 18 - scilicet: wydatkowanie środków publicznych na wszystkie działania promocyjne gminy (bez względu na rodzaj zamawianych usług)
W ramach przedmiotowych kwantyfikacji wnosimy również o wyszczególnienie wydatków związanych z poszczególnymi obszarami typu: a) dedykowane kalendarze, b) banery, c) gadżety reklamowe, ulotki  i ewentualnie inne istotne pozycje wydatkowe, etc 
 
 
§3)  Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c   Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) -  wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie - nazw trzech  największych dostawców usług poligraficznych w 2023 r. (Jeśli ilość dostawców była mniejsza - wg. stanu faktycznego. 
Wnosimy jednocześnie aby każdemu dostawcy przyporządkowana była stosowana kwota - wydatkowana przez Gminę w 2023 r. na usługi tego typu. 
 
 
§4)  Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c   Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) -  wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie - jaką kwotę wydatkowała gmina na usługi poligraficzne w ramach ostatnich wyborów samorządowych w październiku 2018 r. oraz podanie - stosownych, odnośnych  nazwy firm (drukarni) które realizowały przedmiotowe zamówienia. W tym przypadku - jeśli tego typu wydatki miały miejsce wystarczy podać 2 największych dostawców. 
 
§5)  Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c   Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) -  wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie - 5 najważniejszych pozycji  w ramach wydatków w 2023 r.- związanych z promocją gminy. 
Oczywiście w rozumieniu wnioskodawcy powinny to być  wydatki w ramach realizowanych zadań  własnych określonych w wyżej wymienionym art 7 ust. 1 pkt. 18 Ustawy o samorządzie gminnym.
 
§6)  Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit a  (" Udostępnieniu podlega informacja (..)  zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej”) Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902) -  wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie - jakie planowane są wstępnie 3 główne działania związane z wyżej wzmiankowanym obowiązkowym zadaniem własnym (promocja gminy) - w kontekście przyciągania i zachęcania ewentualnych inwestorów gospodarczych do Gminy w 2024 r. 
 
§7) Wnosimy o podanie danych kontaktowych Urzędnika, który w zakresie powierzonych mu zadań i wykonywanych kompetencji nadzoruje sprawy związane z zadaniami dotyczącymi tego obszaru wypełniania zadań publicznych w związku z ewentualnym zachęcaniem potencjalnych inwestorów - do inwestycji na terenie Gminy.  - scilicet:  (Imię i nazwisko, adres do korespondencji e-mail, tel. i stanowisko służbowe Urzędnika) 
 
 
II - Petycja Odrębna, o treści jak poniżej
Petycja odrębna - dla ułatwienia i zmniejszenia biurokracji - została dołączona do niniejszego wniosku   - vide -  J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostępne w sieci Internet.  - co jak wynika z cytowanego piśmiennictwa nie jest łączeniem trybów. 
 
W trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 tj. z dnia 2018.05.10)  -  biorąc pod uwagę, wyżej przytoczone tezy NIK  -  można upewnić się że poruszana przez nas tematyka należy z pewnością do wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji - wnosimy o: 
 
II.1) Wykonanie rekonesansu w obszarze związanym z potrzebą planowania i koordynacji zadań związanych z promocją gminy i zachęcaniem potencjalnych inwestorów do inwestycji na terenie gminy - tak aby zadania własne wykonywane przez gminę w obszarze art. 7 ust. 1 pkt. 18 Ustawy o samorządzie gminnym - były wykonywane - zgodnie z sugestiami Najwyższej Izby Kontroli przytoczonymi przez Wnioskodawcę w powołanym na wstępnie protokole pokontrolny NIK. 
Przypominamy, że Wnioskodawca uzyskał dostęp do rzeczonego protokołu  - na stronach WWW - nik.gov.pl o sygnaturze: LKI.430.003.2019 Nr ewid. 74/2019/P/19/072/LKI  -  i są to dostępne w sieci Internet -  protokoły pokontrolne. 
 
 
 
Oczywiście ABY NASZA PETYCJA NIE BYŁA W ŻADNYM RAZIE ŁĄCZONA Z PÓŹNIEJSZYM ewentualnym trybem zamówienia  nie musimy dodawać, że jesteśmy przekonani, iż ewentualne postępowanie dot wyłonienia Usługodawców będących beneficjentem - podnoszenia kwalifikacji urzędników -  będzie prowadzone z uwzględnieniem zasad uczciwej konkurencji - i o wyborze oferenta będą decydować jedynie  ustalone przez decydentów kryteria związane inter alia z aktualnym stanem prawnym, oraz racjonalnym wydatkowaniem środków publicznych.   
 
II.2) Aby zachować pełną jawność i transparentność działań - wnosimy o opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata)  - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach   - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wszystkich danych. Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie. 
 
 
 
§8) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie §7  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) -  na adres  lub  
§9) Wnosimy o to, aby odpowiedź w  przedmiocie powyższych pytań i petycji złożonych na mocy art. 63 Konstytucji RP - w związku z art.  241 KPA, została udzielona - zwrotnie na adres  
 
Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)
 
Wnioskodawca: 
Osoba Prawna
Szulc-Efekt sp. z o. o.
Prezes Zarządu - Adam Szulc 
ul. Poligonowa 1
04-051 Warszawa
tel. 608-318-418 
nr KRS: 0000059459
Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln 
 
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)  Imię i nazwisko osoby reprezentującej Podmiot wnoszący petycję ujawnione jest powyżej  
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy -  petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej, sygnowana podpisem elektronicznym (który ujawnia dodatkowe dane), a adres ujawniony expressis verbis w petycji jest wskazanym zwrotnym adresem e-mail.
 
 
Zwyczajowy komentarz do Wniosku:
 
Adresat jest jednoznacznie identyfikowany - na podstawie - unikalnego adresu e-mail opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej Jednostki i przypisanego do odnośnego Organu.
Rzeczony adres e-mail - zgodnie z dyspozycją art. 1 i 8 ustawy o dostępie do informacji publicznej - stanowiąc informację pewną i potwierdzoną - jednoznacznie oznacza adresata petycji/wniosku. (Oznaczenie adresata petycji/wniosku) 
Pomimo, iż w rzeczonym wniosku powołujemy się na art. 241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 , 2052)   -  w naszym mniemaniu - nie oznacza to, że Urząd powinien rozpatrywać niniejsze wnioski w trybie KPA  - należy w tym przypadku zawsze stosować art. 222 KPA. 
W opinii Wnioskodawcy Urząd powinien w zależności od dokonanej interpretacji treści pisma  - procedować nasze wnioski  -  ad exemplum w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)  lub odpowiednio Ustawy o dostępie do informacji publicznej (wynika to zazwyczaj z jego treści i powołanych podstaw prawnych) - lub stosować art. 222KPA 
Zatem - wg. Wnioskodawcy niniejszy wniosek może być jedynie fakultatywnie rozpatrywany - jako optymalizacyjny w związku z art. 241 KPA. 
W naszych wnioskach/petycjach  często powołujemy sie na  wzmiankowany art. 241 KPA - scilicet: "Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.” - w sensie możliwości otwarcia procedury sanacyjnej. 
Każdy Podmiot mający styczność z Urzędem - ma prawo i obowiązek - usprawniać struktury administracji samorządowej i każdy Podmiot bez wyjątku ma obowiązek walczyć o lepszą przyszłość dla Polski. 
Zatem pomimo formy zewnętrznej - Decydenci mogą/powinni dokonać własnej interpretacji  - zgodnie z brzmieniem art. 222 KPA. 
 
Nazwa Wnioskodawca/Petycjodawca - jest dla uproszczenia stosowna jako synonim nazwy “Podmiot Wnoszący Petycję” - w rozumieniu art. 4 ust. 4 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) 
 
Pozwalamy sobie również przypomnieć, że  ipso iure art. 2 ust. 2 Ustawy o dostępie do informacji publicznej “ (…) Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
 
Wnioskodawca   - pro forma podpisał - niniejszy wniosek -  bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym  (w załączeniu stosowne pliki) - choć według aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowości wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08.  Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbę usprawnienia organizacji działania Jednostek Administracji Publicznej  - w celu lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on taką samą treść, jak ta która znajduje się w niniejszej wiadomości e-mail.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. 
 
Celem naszych wniosków jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarę istniejących możliwości - funkcjonowania struktur Administracji Publicznej - głownie w Gminach/Miastach  - gdzie jak wynika z naszych wniosków - stan faktyczny wymaga wszczęcia procedur sanacyjnych. 
 
W Jednostkach Centralnych  - stan faktyczny jest o wiele lepszy.  
 
Zwracamy uwagę, że Ustawodawca do tego stopnia stara się - poszerzyć spektrum możliwości porównywania cen i wyboru różnych opcji rynkowych oraz przeciwdziałać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazał w §6 ust. 2 pkt. 2 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (…) (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) -  archiwizowanie, również wszystkich niezamówionych ofert, a co dopiero petycji i wniosków optymalizacyjnych. Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni się z pewnością do większej rozwagi w wydatkowaniu środków publicznych. 
Duża ilość powoływanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.
Jeżeli JST nie zgadza się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST.
Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej." oraz w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."
 
Pamiętajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku.”
Jeśli do przedmiotowego wniosku dołączono petycję - należy uznać, że Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach ( tj. Dz.U. 2018 poz. 870)  -  osobą reprezentująca Podmiot wnoszący petycję - jest Prezes Zarządu wskazany w stopce 
*Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest skrzynka poczty elektronicznej Adresata ujawniona w BIP i z BIP pozyskana przez wnioskodawcę/petycjodawcę, etc 
Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji.
Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST)  - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym
Eksperci NIK piszą: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg złożonych do WSA, jak również liczba pozwów złożonych do sądów rejonowych, świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu – przyczyni się do zwiększenia tych wskaźników.
 
Postulujemy, ABY NASZA PETYCJA NIE BYŁA W ŻADNYM RAZIE ŁĄCZONA Z PÓŹNIEJSZYM jakimkolwiek trybem zamówienia  nie musimy dodawać, że mamy nadzieję, iż wszelkie postępowania będą  prowadzone z uwzględnieniem zasad uczciwej konkurencji - i o wyborze oferenta będą decydować jedynie ustalone przez decydentów kryteria związane inter alia z parametrami ofert oraz ceną. 
 
Oczywiście - wszelkie ewentualne postępowania - ogłoszone przez Jednostkę Administracji Publicznej - będące następstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania środków publicznych -  z uwzględnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystości i transparentności -  zatem w pełni lege artis. 
Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku dołączono plik podpisany  kwalifikowanym podpisem elektronicznym.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. 
Oprócz dokumentu sygnowanego podpisem elektronicznym w formacie  pdf - dodatkowo - dla ułatwienia dekretacji u Adresata - wnioskodawca dodał pro forma niesygnowany dokument w formacie docx. Oba dokumenty  są  zgodne z kontentem powyższej wiadomości e-mail. 
 
* - niepotrzebne - pominąć 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-03-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Cichosz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-03-13 11:36:02
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-03-13 11:37:30
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Stanisław Drzewiecki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-11 14:30:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
691 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Inicjatywa Jawność i Transparentność 2- Oszczędzajmy środki Publiczne

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-12-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marzena Górska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-12-11 12:45:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-12-11 12:48:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-03-01 08:44:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
790 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Petycja z dnia 14.10.2022 r. w sprawie dostępu do danych przestrzennych i ich zbiorów za pośrednictwem usługi pobierania WFS

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-10-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Mariola Sarna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-10-20 14:12:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-10-20 14:13:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-11-03 08:45:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1531 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zapytanie klubu Radnych

Akapit nr 1 - brak tytułu

Szanowny Panie Wójcie,
prosimy o niezwłoczną informację , czy prawdą jest , jak informują nas mieszkańcy, iż Urząd Gminy Jonkowo nie skorzystał i nie będzie możliwości złożenia wniosków przez mieszkańców Gminy Jonkowo w ramach krajowego konkursu grantowego, Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym - "Granty PPGR" na dofinansowanie zakupu komputera w wysokości do 3500 zł lub tabletu w kwocie do 1500 zł?
Nabór wniosków trwa od 4 października do 5 listopada 2021 roku, a całość finansowana jest z Funduszy Europejskich. 
Licząc na szybką odpowiedź w sprawie pozostajemy z poważaniem
Barbara Brdak
Jacek Jatkiewicz
Arkadiusz Przewłocki
Marek Zieliński
Klub Radnych Gminy Jonkowo CZAS JONKOWA
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień dobry,
W odpowiedzi na e-maila informuję, iż od dnia wczorajszego tj. 25.10.2021 ruszył nabór wniosków do konkursu Cyfrowa Gmina „Granty PPGR”. Wszelkie informacje odnośnie konkursu znajdują się na stronie www.jonkowo.pl
W załączeniu przesyłam opinię Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, potwierdzającego, że na terenie gminy Jonkowo funkcjonowało zlikwidowane Państwowe Przedsiębiorstwo Gospodarki Rolnej, które było wymagane do udziału w Konkursie Grantowym.
 
Regulamin Konkursu Grantowego
§4
Podmioty uprawnione do udziału w Konkursie grantowym i zasady finansowania projektów
1. Do udziału w Konkursie Grantowym uprawnione są jednostki samorządu terytorialnego które uzyskały
pozytywną opinię KOWR, w zakresie:
· Funkcjonowania na terenie gminy zlikwidowanego PPGR
· Występowania na terenie gminy mienia/nieruchomości PPGR, w tym nieruchomości
zamieszkiwanych przez byłych pracowników PPGR.
 
Z poważaniem
Beata Cicha
Referent ds. obsługi interesantów
Koordynator ds. dostępności
Urząd Gminy Jonkowo
Tel. 89 670 69 1

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-10-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Cicha
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-11-02 07:02:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-11-02 07:03:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-11-02 07:03:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1670 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Pytanie Radnych Gminy Jonkowo z dnia 6.10.2021

Akapit nr 1 - brak tytułu

Poniżej przedstawiamy zapyanie do p. Wójta Radnych Gminy Jonkowo (pisownia oryginalna) wraz z odpowiedzą.
 
Dzień dobry Panie Wójcie, mieszkańcy z osiedla przy ul. Białej i Koralowej są zaniepokojeni informacja wykonawcy (w załączeniu) robót na tych ulicach, iż nie będą mieli możliwości dojazdu do swoich posesji przez blisko tydzień. Tym samym prosimy o sprecyzowanie wystąpienia wykonawcy, czy faktycznie ulice będą zamknięte bez możliwości przejazdy, czy może zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.
Prosimy o wyjaśnienie celem uspokojenia mieszkańców.
Z poważaniem
Barbara Brdak
Jacek Jatkiewicz
Arkadiusz Przewłocki 
Marek Zieliński
Radni Gminy Jonkowo 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-10-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Szymańska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-10-18 08:00:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-10-18 08:00:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-10-18 08:00:20
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1881 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

List otwarty

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-01-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Estera Dąbek -Witos
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-01-19 12:18:48
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-01-19 12:18:51
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-01-19 12:18:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2618 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Petycja - COVID 19

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-11-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Estera Dąbek -Witos
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-11-16 12:53:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-11-16 12:53:40
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-11-16 12:53:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2426 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji