ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Jonkowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zgłoszenie zgonu

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Zgłoszenie zgonu

Akapit nr 1 - brak tytułu

1.      ZAKRES ŚWIADCZONEJ USŁUGI
Sporządzenie aktu zgonu osoby zmarłej na terenie Gminy Jonkowo
 
2.      WYMAGANE DOKUMENTY
- protokół zgłoszenia zgonu, podpisany przez osobę zgłaszającą zgon
 - dowód osobisty osoby zmarłej
- karta zgonu wydana przez podmiot wykonujący działalność leczniczą
 - dokument  tożsamości osoby zgłaszającej zgon – do wglądu
 
3.      OPŁATY
Za sporządzenie aktu – nie pobiera się opłaty, po sporządzeniu aktu wydaje się bezpłatnie  odpis skrócon aktu zgonu
za każdy następny odpis skrócony aktu zgonu – 22 zł
za każdy odpis zupełny aktu zgonu  33 zł 
Opłatę skarbową można uiścić:
- w kasie Urzędu Gminy (w godz, 7:00 – 11:00)
- w kasie Warmińskiego Banku Spółdzielczego w Jonkowie
- na konto Urzędu Gminy Jonkowo
Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie nr 14 8857 0002 3001 0000 0101 0001
 
4.      MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Gminy w Jonkowie
ul. Klonowa 2
11-042 Jonkowo
Urząd Stanu Cywilnego – pokój nr 4
 
5.      SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIANIA SPRAW
Akt zgonu sporządza się w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego
 
6.      PODSTAWA PRAWNA
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r. poz. 1741)
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r.  o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015, poz. 783 jt)
 
UWAGI:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- akt sporządza Urząd Stanu Cywilnego, na którego terenie nastąpił zgon (niezależnie od miejsca zamieszkania osoby    zmarłej),
-  zgodnie z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych  (Dz. U z 2010 r. nr 167 poz 1131 z późn. zm.) dowód osobisty podlega unieważnieniu w dniu zgonu jego posiadacza.
- upoważniony pracownik urzędu stanu cywilnego, któremu osoba zgłaszająca zgon przedłożyła dowód osobisty osoby zmarłej, dokonuje odpowiedniego unieważnienia dokumentu a następnie zwraca unieważniony dokument osobie zgłaszającej zgon (§23 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. - Dz. U. 2015 poz 2012).
-  zgodnie z ustawą z 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (tj. Dz. U z 2013 r. poz. 268 ),     dokumenty paszportowe w okresie ważności stanowią własność Rzeczypospolitej Polskiej. Osoba zgłaszająca zgon lub    inna osoba posiadająca dokument paszportowy osoby zmarłej jest obowiązana do zwrotu tego dokumentu    kierownikowi urzędu stanu cywilnego, właściwemu do sporządzenia aktu zgonu, lub organowi paszportowemu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Jonkowo
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Irena Chmarycz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-12-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Irena Chmarycz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2014-01-22 08:05:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2014-01-22 08:05:11
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-12-22 13:27:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4443 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »