ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Jonkowo
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zgłoszenie zgonu

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zgłoszenie zgonu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-01-22 08:05:11 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

1.      ZAKRES ŚWIADCZONEJ USŁUGI
Sporządzenie aktu zgonu osoby zmarłej na terenie Gminy Jonkowo
 
2.      WYMAGANE DOKUMENTY
- protokół zgłoszenia zgonu, podpisany przez osobę zgłaszającą zgon
 - dowód osobisty osoby zmarłej
- karta zgonu wydana przez podmiot wykonujący działalność leczniczą
 - dokument  tożsamości osoby zgłaszającej zgon – do wglądu
 
3.      OPŁATY
Za sporządzenie aktu – nie pobiera się opłaty, po sporządzeniu aktu wydaje się bezpłatnie  odpis skrócon aktu zgonu
za każdy następny odpis skrócony aktu zgonu – 22 zł
za każdy odpis zupełny aktu zgonu  33 zł 
Opłatę skarbową można uiścić:
- w kasie Urzędu Gminy (w godz, 7:00 – 11:00)
- w kasie Warmińskiego Banku Spółdzielczego w Jonkowie
- na konto Urzędu Gminy Jonkowo
Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie nr 14 8857 0002 3001 0000 0101 0001
 
4.      MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Gminy w Jonkowie
ul. Klonowa 2
11-042 Jonkowo
Urząd Stanu Cywilnego – pokój nr 4
 
5.      SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIANIA SPRAW
Akt zgonu sporządza się w dniu, w którym dokonano zgłoszenia zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego
 
6.      PODSTAWA PRAWNA
ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz.1741 z późn zm.)
 
UWAGI:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- akt sporządza Urząd Stanu Cywilnego, na którego terenie nastąpił zgon (niezależnie od miejsca zamieszkania osoby    zmarłej),
-  zgodnie z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych  (Dz. U z 2010 r. nr 167 poz 1131 z późn. zm.) dowód osobisty podlega unieważnieniu w dniu zgonu jego posiadacza.
- upoważniony pracownik urzędu stanu cywilnego, któremu osoba zgłaszająca zgon przedłożyła dowód osobisty osoby zmarłej, dokonuje odpowiedniego unieważnienia dokumentu a następnie zwraca unieważniony dokument osobie zgłaszającej zgon (§23 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. - Dz. U. 2015 poz 2012).
-  zgodnie z ustawą z 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (tj. Dz. U z 2013 r. poz. 268 ),     dokumenty paszportowe w okresie ważności stanowią własność Rzeczypospolitej Polskiej. Osoba zgłaszająca zgon lub    inna osoba posiadająca dokument paszportowy osoby zmarłej jest obowiązana do zwrotu tego dokumentu    kierownikowi urzędu stanu cywilnego, właściwemu do sporządzenia aktu zgonu, lub organowi paszportowemu
« powrót do poprzedniej strony