Zameldowanie na pobyt stały
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
Termin załatwiania sprawy:
Niezwłocznie, po złożeniu formularza meldunkowego. Jako potwierdzenie czynności wydaje się poświadczenie zameldowania
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Gminy w Jonkowie pok. 3, tel. 89 5129 237 wew. 15
Wymagane dokumenty:
wypełniony druk Zgłoszenie pobytu stałego (odrębny dla każdej osoby meldującej się)
-
zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (osoba dokonująca zameldowania na pobyt stały bez równoczesnego wymeldowania z pobytu stałego).
-
dowód osobisty osoby meldującej się (w uzasadnionych przypadkach inny dokument potwierdzający tożsamość) do wglądu, do wglądu tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) - oryginał dokumentu.
Opłaty:
Czynność nie podlega opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Nie służy odwołanie w trybie administracyjnym
Uwagi
Od 1 stycznia 2013 r.
-
kwestie związane z obowiązkiem meldunkowym można załatwić podczas jednej wizyty w urzędzie. Obecnie nie musimy najpierw wymeldować się w urzędzie gdzie posiadamy pobyt stały, aby dokonać zameldowanie w drugim urzędzie, wszystkie te czynności wykonamy w tym urzędzie w którym będziemy dokonywać zameldowania.
-
wydłużono termin na realizację obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni,
-
formalności meldunkowe można dopełnić przez ustanowionego pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 KPA. Oznacza to, że ustanowiony przez nas pełnomocnik będzie mógł nas zarówno zameldować, jak i wymeldować.
Zameldowanie noworodka na pobyt stały dokonuje z urzędu właściwy organ gminy w miejscu pobyty stałego matki lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy, na podstawie odpisu aktu urodzenia, przekazanego przez urząd stanu cywilnego, który sporządził akt, bez konieczności wypełniania formularza „ zgłoszenie pobytu stałego” , data zameldowania jest data sporządzenia aktu urodzenia
-
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2000r Nr 98 poz.1071 z późn. zm). Art. 1 – art.14 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz.U z 2006r nr 130 poz, 993 z późn. zm). Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz.U z 2012r poz.1475).